למה יו"ר המועצה הדתית ביהוד תובע את רב העיר?

זקי וג´ימה טוען שהרב שלמה טובים הציע את מועמדותו לתפקיד חבר המועצה, שלח מכתב למשרד לשירות דת ולאחר מכן טען שמהכתב זויף. תובע רבע מיליון שקלים מרב העיר

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 09/02/14 11:37 ט באדר א'

תביעת דיבה הוגשה בשבוע שעבר לבית משפט השלום בראשון לציון על ידי יו"ר המועצה הדתית ביהוד זקי וג'ימה נגד לא אחר מרב העיר הרב שלמה טובים, תחתיו הוא עובד, בדרישה לפצותו ברבע מיליון ש"ח. כך התפרסם בסוף השבוע במקומון ידיעות תל אביב.

תחילת הפרשה היא ב-2009, כשהרב שלמה טובים הציע את מועמדותו של זקי וג'ימה כחבר המועצה הדתית ביהוד, כך על פי טענתו של וג'ימה. כשהחלו הליכי הרכבת המועצה הדתית, טוען יושב ראש המועצה הדתית, כתב הרב טובים מכתב לשר לשירותי דת בו הודיעה שהוא המועמד מטעמו לתפקיד.

בתביעה, שהוגשה בשבוע שעבר, טוען וג'ימה, כי במכתב ששלח ב-2013 חזר בו הרב שלמה טובים מהמלצתו למנותו לתפקיד ואף שלח מכתב לשר הדתות בנידון. במכתב טען הרב כי חזר בו מכיוון שוג'ימה ביזה אותו בכך שביקש לצמצם את משרתו. הרב טובים, כך נטען, לא הסתפק בכך ופנה למשרד הדתות בטענה כי המכתבים בהם הביעה תמיכה בוג'ימה לא נכתבו על ידו וכי חתימתו עליהם זויפה.

יושב ראש המועצה הדתית טוען כי המדובר בשקר והוצאת לשון הרע. "הרב טובים כתב עליי לשר לשירותי דת דברי שקר ביודעין ובמפגיע ביודעו כי הדברים הינם שקר וכי הנטען על ידו עלול לפגוע בי. הרב טובים עשה את הדברים הללו במזיד על מנת לפגוע בי ולהשמיצני ברבים ולמנוע ממני לכהן כחבר במועצה הדתית הנכנסת", נטען בתביעה.

עוד טוען וג'ימה כי הפרסומים גרמו לו נזק של ממש, שכן תושבים רבים אשר נחשפו להשמצות בעניינו, קיבלו עליו דעה שלילית כאילו דבק בו אבק פלילים של זיוף מכתבי הרב. בנוסף ילדיו ומשפחתו אף הם סבלו מהשמועות אשר נפוצו ביהוד ונגרמה להם עוגמת נפש.

הרב טובים הגיב לדברים במקומון ואמר כי "לא חתמתי על המסמכים האלה. לא תמכתי בזקי וג'ימה ואני לא יודע מי זייף את החתימה הזאת. אני לא מאשים אף אחד ולא כועס על אף אחד, אבל לא תמכתי בו".

וג'ימה מצדו מאשים את משרד הדתות. "משרד הדתות מנסה להחליש אותי ואת ש"ס ולחזק את הבית היהודי באמצעות הרב. אני לא יודע מדוע הרב טוען כאילו החתימות על המכתבים אינן שלו. לקחנו גרפולוג שקבע באופן חד משמעי שהחתימות הן אותנטיות.

"אני טוען שאלה הן אכן החתימות שלו גם ב־2011 וגם במכתב שנשלח בשנת 2013. אין לי כעס כלפי הרב, אני רק רוצה לברר את האמת. אני מאוד מכבד את הרב ואני רוצה להגיע להסדר בדרכי נועם", אמר וג'ימה.