ליברמן: "חוק ההסדרה יוצר אשליה"

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, יוצא נגד שרי הממשלה שמנסים לקדם את חוק ההסדרה ואומר כי "הדיבורים הללו מגיעים מתוך שיקולי פריימריז". שר החינוך בנט בתגובה: "הגיע הזמן שגם לנו יהיה את האומץ"

חדשות כיפה משה ויסטוך 31/10/16 16:50 כט בתשרי התשעז

ליברמן: "חוק ההסדרה יוצר אשליה"
flash90, צילום: flash90

חוק ההסדרה, אותו מנסים לקדם שרי הבית היהודי, נפתלי בנט ואיילת שקד, חוטף היום מקלחת קרה מהשותף הקואליציוני, שר הביטחון אביגדור ליברמן.

בפתח מושב החורף, אמר היום ליברמן בישיבת ישראל ביתנו כי "כל מי שמדבר על חוק ההסדרה פשוט יוצר אשליות. אני בעד להגיד את האמת". לדבריו, מדינת ישראל עושה כל שביכולתה עבור עמונה ותושביו אך "זה לא נכון להשלות אותם ולהוביל אותם שולל, וזה בדיוק מה שעושים דיבורים על חוק ההסדרה". לטענת שר הביטחון, הדחיפה לחוק ההסדרה נובעת משיקולים זרים, "הדיבורים הללו מגיעים לא מתוך שיקולי טובת התושבים אלא מתוך שיקולי פריימריז".

(צילום: )

שר החינוך, נפתלי בנט, חזר ודיבר על חשיבות העברת חוק ההסדרה "לא יכול להיות של-450 אלף יהודים בישראל לא יהיו חיים נורמליים, אנחנו נקדם את זה", הבטיח בפתח ישיבת סיעת הבית היהודי ואיים ש-"אם מועצת הביטחון תנסה לכפות עלינו החלטה חד צדדית, אנחנו נחיל את החוק הישראלי על מעלה אדומים. מהלך חד צדדי ייענה בצעד דומה. עלינו לאזור אומץ ולפעול". בנט הוסיף כי "בשנים האחרונות הצלחנו להעביר את השיח, שבו במקום על פינוי, שואלים מתי נחיל את החוק ביו"ש. אלא שבשביל להחיל את החוק ביו"ש צריך אומץ לב מול העולם. החוק על החלת הריבונות בירושלים ובגולן היו בניגוד לדעת העולם, הגיע הזמן שגם לנו יהיה את האומץ".