לטוס בלי פיאות

בחור ישיבה שרצה להתגייס לקורס טיס, קיבל הודעה לפיה חובה עליו לגלח את הזקן והפאות

חדשות כיפה אלעד רותם 04/06/08 00:00 א בסיון התשסח

י, בחור צעיר חדור מוטיבציה מאחת הישיבות במרכז הארץ, אותר ע"י צה"ל כמתאים לקורס טייס. הוא עבר את המבדקים, חוייל ובחודשים הקרובים עתיד להתגייס. אלא שממש לאחרונה, הודיעו לו כי אם ברצונו להתגייס לקורס טייס עליו להתחייב לגלח את זקנו ופאותיו.

י שלא רצה לוותר על השרות אך גם לא על הופעתו היהודית, ביקש מהרב הצבאי הראשי תא"ל אבי רונצקי לברר האם אכן תנאים אלו הכרחיים. תשובת הצבא היתה כי הורדת הזקן הכרחית לצרכים מבצעיים ובטיחותיים, והסרת הפאות נועדה להעניק "אחידות לחניכי הקורס".

לדברי י תשובות אלו הוכיחו לו כי אין מדובר בדרישה מבצעית והגיונית, אלא דווקא נובעות ממניעים אחרים לחלוטין. לדבריו, בבירור שנערך, עלה כי אין שום צורך מבצעי או בטיחותי לטייס בהורדת הזקן, וטייסים אף לא נדרשים לכך.

י שניסה להיאבק ברוע הגזירה יצר קשר עם חבר הכנסת אורי אריאל, יו"ר סיעת האיחוד הלאומי-מפד"ל. ח"כ אוריאל פנה בעניין לסגן שר הביטחון מתן וילנאי וביקש הבהרות על התנאים החדשים. "המהלך של הצבא תמוה מאד" אומר אריאל. "ביררתי, ולא מדובר בשום צורך מבצעי, אלא רק בהתעקשות קטנונית. במין רצון כזה לכופף את הבחורים הדתיים - ודווקא אלו המתנדבים לתרום. גם הטענה בדבר אחידות היא מגוחכת: הרי הבנות המשתתפות בקורס אינם אחידות לבנים בשום דבר. יש להם שער ארוך, ולחלקם אף קוקו".

"דמם של חברי הכנסת איננו אדום יותר"

מוקדם יותר אתמול תקף נחרצות ח"כ אריאל את הכוונה למגן את הכנסת נגד טילי קאסם, מרגמות וקטיושות. אל האגף המערבי של הכנסת הגיעו היום בצהריים משאיות ענק, ופרקו את רשת המיגון החדשה. קונסטרוקציית ברזל אדירה, בגובה שתי קומות, תועלה בקרוב על גג הכנסת ותשנה לחלוטין את מראה הבית. העלות הכוללת של התוכנית 4 מיליון ש"ח, בעוד שועדת הכספים של הכנסת עדיין מתעכבת באישור התקציב למיגון בתי שדרות".

"חברי הכנסת אינם חשובים יותר מכל אזרח אחר. לא יתכן שלתושבי שדרות, נתיבות וקיבוצי ומושבי עוטף עזה המדינה תגרור רגליים ותתמהמה במיגון הבתים - ואילו לבית המחוקקים יש פתאום תקציבי ענק למיגון", מדגיש אריאל .

"כל אובססיית ההתמגנות של החברה הישראלית היא חולנית, ונובעת מבריחה מהמציאות במקום להתמודד איתה בעיניים פקוחות. המיגון לא יביא יותר ביטחון, כפי שכבר הוכח בהתנתקות - שמי שבורח מהטרור הטרור רודף אחריו. אבל, כל עוד החברה איננה מוכנה להתמודד עם חובתה להילחם באויב הערבי ולנצחו - זוהי בושה שכביכול למיוחסים דואגים -ואת האזרחים שוכחים", ציין אריאל.