"לחקור את הרב ליאור"

גילוי דעת עליו חתמו אנשי רוח מהשמאל הישראלי, קורא לפטר את הרב דב ליאור מכל תפקידיו הציבוריים, זאת בשל סירובו להתייצב לחקירה. ח"כ בן ארי: השמאל פתח בית ספר להסתה

חדשות כיפה אורי פולק 14/02/11 00:00 י באדר א'

"לחקור את הרב ליאור"
אלנתן גוטווירט, צילום: אלנתן גוטווירט

אנשי רוח מהשמאל הישראלי קוראים בגילוי דעת שהתפרסם אתמול (א) לפתוח בחקירה נגד רבה של קריית-ארבע, הרב דב ליאור, זאת מפני שסירב להתייצב לחקירת משטרה - וכי יש לפטרו מכל תפקידיו הציבוריים. עוד נטען בגילוי הדעת כי יש לחקור את הרב ליאור בחשד למוערבות ברצח ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין ז"ל וכן בפעילות המחתרת היהודית.

בעצומה נכתב כי "הרב לא עצר והמדינה לא העזה לזוז. למרות שברוך גולדשטיין ראה את ליאור כסמכות התורנית למעשיו, ולמרות שלאחר הטבח קבע ליאור שברוך גולדשטיין קדוש יותר מכל קדושי השואה - הרב לא נחקר; וכך, למרות העדויות על היות הרב ליאור המקור המרכזי לפסקי רודף ומוסר על יצחק רבין - ליאור לא נעצר, לא נשפט וכלל לא נחקר ברצינות על כל אלו".

עוד נכתב כי "הרב המסית והמסרב בעקשנות להיחקר חייב להיות מפוטר מיידית מכל תפקידיו הציבוריים". על פי גילוי הדעת, הרב ליאור "מקבל עשרות אלפי שקלים כל חודש ממדינת ישראל על תפקידיו הציבוריים כרב קריית ארבע וחברון, כאב בית דין רבני וכראש ישיבת הסדר גדולה של צה"ל. בנוסף, ליאור הוא ראש ועד רבני יהודה ושומרון, רבנים רבים מגבים אותו, ואלו הנחשבים כ"מתונים" קוראים לא לחקור אותו".

בין החותמים על העצומה נמנים יהושע סובול, יורם קניוק, סמי מיכאל, שולמית אלוני, זהבה גלאון, ספי רכלבסקי, יהושע קנז, הלל שוקן, דוד טרטקובר, חיים אדלר, אלכס ליבק, רם לוי, יהודה באואר, מיכה אולמן, ציונה שמשי, פרופ עליזה שנהר ואנשי רוח נוספים.

בתגובה לעצומה אמר ח"כ מיכאל בן ארי ("האיחוד הלאומי") כי "השמאל בישראל שפתח בית ספר להסתה נגד חיילי צה"ל ומפקדיו בשם חופש הביטוי, רוצה לסתום את הפה לגדול ישראל הרב ליאור. כדאי שסובול שהסית נגד מתנחלים ישטוף את הפה, לפני שהוא שולח יד לחתום על עצומות".

מקורביו של הרב ליאור ציינו נוכח פרסום גילוי הדעת כי הם "לא מתפלאים שאותם אנשי השמאל הנאבקים למען חופש הביטוי של מחבלים וזכות ההפגנה של פורעי בילעין וניעלין, יוצאים נגד חופש הביטוי של גדול הדור ומבקשים למנוע השמעת דעת תורה. שוב רואים כי מי שמרחם על אכזרים סופו שמתאכזר לצדיקים".