לא עומד בדרישות

משרד החינוך מערים קשיים על מינויו של הרב אבי גיסר לראש מועצת החמ"ד

חדשות כיפה אלעד רותם 07/12/08 00:00 י בכסלו התשסט

לא עומד בדרישות
אלנתן גוטוירט, צילום: אלנתן גוטוירט

למרות החלטת ועדת האיתור של משרד החינוך ומועצת החמ"ד, מתעוררים קשיים בקבלת הרב אבי גיסר לתפקיד ראש מינהל החינוך הדתי. הסיבה: נציבות המדינה איננה מכירה בהכשרתו התורנית כאקוויוולנטית לתואר שני, הנדרש, על פי המכרז, לצורך קבלת התפקיד.


במכרז שפרסמה נציבות שירות המדינה, נדרשו מהמועמד לראש מינהל החינוך הדתי "תואר אקדמי שני, כאשר אחד מן התארים (הראשון או השני), הוא באחד ממקצועות ההוראה הכלולים בתכניות הלימודים בבתי-הספר והשכלה פדגוגית, או תואר אקדמי שני בחינוך והשכלה פדגוגית, ניסיון של חמש שנות הוראה בבתי-ספר בארץ, ושבע שנות ניסיון בניהול בתי-ספר, ו/או בפיקוח על בתי-ספר בארץ, ו/או בניהול ברמה בכירה במערכת החינוך בארץ", וכן ידע רב בתחומי החינוך השונים, היכרות עם מבנה מערכת החינוך ועמדה חיובית כלפי ערכי החברה והתרבות בישראל.


על אף שלרב גיסר שנות לימוד רבות הנחשבות כאקוויוולנטיות לתואר שני אקדמי, סירבו עד עתה בנציבות המדינה להכיר בהן לצורך קבלת התפקיד. יצוין כי במערכת החינוך, לימודים תורניים בצירוף תעודת "השכלה תורנית רבנית גבוהה" ותעודת סמיכה לרבנות, בשילוב השכלה תורנית נוספת, מקבילים לתואר שני בחינוך.


גורמים במשרד החינוך מסרו כי לא קיים כרגע מועמד חילופי לרב גיסר, וכי מירב המאמץ מושקע בשינוי דרישות הנציבות ותנאי הקבלה לתפקיד, בכדי לעקוף את המכשול הבלתי צפוי. בעבר הועלו שמות כגון הרב מוטי אלון והרב שי פירון, אך במשרד החינוך נטו בצורה משמעותית לכיוונו של הרב גיסר.


הרב אבי, האם יש עיכובים בדרך למינוי?

"התעוררה איזושהי שאלה של שיפוט במכרז, הנוגעת לפרסום המכרז עצמו, והיא, ככל הנראה, נפתרה בשבוע החולף. לפי כל האמירות של הממונים בעניין, מנכ"לית משרד החינוך ואחרים, נעשתה עבודה על הנושא בשבוע האחרון והעניין יוגש לאישור חוזר בשבוע הקרוב".

כלומר, לא צפויות בעיות

"ככל הידוע לי, אני מקווה שאין".


כזכור, לפני כשישה חודשים התפטר מתפקידו ראש מינהל החינוך הדתי, הרב שמעון אדלר. הרב גיסר, המועמד להחליפו, הינו דמות מוערכת מאוד במשרד החינוך, יו"ר מכון "משפטי ארץ" בשמונה השנים האחרונות, יו"ר מועצת החמ"ד, רב היישוב עפרה מזה 19 שנים, ואב בית הדין לענייני ממונות ביישוב.