לא ישבנו בבית המשפט

בהתייחס לפרסום דברי רבנים לפיהם משה קצב חף מפשע, טוען הרב שרלו כי "מבלי להיחשף לחומר המשפט, איני מבין כיצד ניתן לומר דבר בעד או דבר נגד"

חדשות כיפה אורי פולק 05/01/11 00:00 כט בטבת התשעא

לא ישבנו בבית המשפט

"בלי להיחשף לחומר המשפט איני מבין כיצד ניתן לומר דבר בעד או דבר נגד. יש הטוענים כי הם נחשפו לחומרי המשפט, אולם ככל הידוע לי, דברים אלה קשים מאוד לקבלה" - כך טוען ראש ישיבת פתח תקווה, הרב יובל שרלו, בהתייחס להרשעתו של הנשיא לשעבר משה קצב ולטענתה כי יש רבנים התומכים בנשיא וטוענים כי הוא זכאי.

כזכור, לאחר פסק הדין פורסמו בכיפה לראשונה דבריו של הרב אבינר, במסגרתם טען הרב כי מקריאת החומר ומבדיקת הראיות במשפטו של קצב, כפי שהובאו בפניו, הערכתו האישית היא שהנשיא השמיני - זכאי בדין. "המשפט הזה הוא טעות, השופטים הרשיעו אותו בסעיפים המתבססים על דברים שאינם נכונים", הסביר הרב אבינר אשר ציין כי הוא "אומר את הדברים מהיכרות עם החומר, אין לי "רוח הקודש"".

"אנחנו לא ישבנו בבית המשפט, ולא שמענו את העדויות", קובע הרב שרלו בתשובה הלכתית אשר פורסמה באתר ישיבת פתח תקווה. בתשובתו תוקף הרב שרלו גם את ההתנהלות התקשורתית שקדמה למשפט, באומרו כי "ראיתי מעט דברים שנכתבו נגד המשפט וראיתי שכולם מניפולטיביים, שואלים שאלות שאין בהן ממש".

בהמשך התשובה מתמודד הרב שרלו עם הטענה לפיה בית המשפט נהג עם קצב שלא כדין, מנימוקים פוליטיים. "אין לי ספק שבתי המשפט שלנו אינם נקיים פוליטית והחשש הזה קיים גם במקרה הזה, אולם כל הטוען טענות נגד בית המשפט חייב כמובן להציב את האלטרנטיבה, לאמור: מה אפוא צריך לעשות בשעה שיש תלונות נגד רבנים או נגד נשיא בנושאים אלו?", טוען הרב שרלו. "הטחת ביקורת אין בה משמעות של ממש אם לא כרוכה בצידה הצעה טובה יותר".