כשהח"כים מצייצים

חברי הכנסת השתתפו לראשונה בסדנת היכרות עם הרשתות החברתיות. ח"כ אורי אורבך, המעדכן את הפייסבוק שלו באופן עצמאי, הבהיר: "אין תחליף לקשר אישי עם הציבור"

חדשות כיפה אורי פולק 05/01/11 00:00 כט בטבת התשעא

כשהח"כים מצייצים

חברי הכנסת לומדים לצייץ: למעלה מעשרה חברי כנסת השתתפו אתמול (ג) בסדנה ראשונה, תחת הכותרת "הכרת עולם הרשתות החברתיות לנבחרי הציבור". הסדנה, פרי יוזמתו של יו"ר הכנסת ח"כ ראובן ריבלין, עשו חלק מחברי הכנסת צעדים ראשונים ברשתות החברתיות פייסבוק וטוויטר.


"בעידן הזה שיש כל כך הרבה לוביסטים שמנסים להשפיע על דעת חברי הכנסת טוב שנכנס גם ל"ציוצים" של האינטרנט", מסביר יו"ר הכנסת ריבלין, אשר ציין כי הוא "מוכרח לומר שהדברים האלה פותחים אותנו לכל אזרחי ישראל ואזרחי ישראל יכולים בזמן אמת להתערב בכל דבר ולהעיר הערות, וכך יודעים חברי הכנסת שיש בפני מי לתת דין וחשבון".


אורי אורבך בפייסבוק: מעדכן לגמרי לבד


ח"כ אורי אורבך, יו"ר סיעת "הבית היהודי", השתתף אף הוא בסדנה ובלט במיוחד כאחד המשתמשים ה"כבדים" ברשתות החברתיות, אותן הוא נוהג להפעיל בעצמו. "אני אכן עונה בעצמי על רוב הפניות בפייסבוק, בעיקר כאלה שמחייבות מענה אישי. הרשת החברתית ובכלל הקשר באמצעות האינטרנט, הם כלים עדכניים ונוחים ואני מוצא בהם תועלת רבה - ודאי בכל הקשור לקשר עם צעירים", מסביר ח"כ אורבך לכיפה.


ח"כ אורבך מציין עם זאת כי הוא משתדל להיזהר "שלא להישאב לתוך המערבולת האין-סופית הזו". לדבריו, על אף הפופולאריות ההולכת וגדלה של הרשתות החברתיות, "אין תחליף לקשר אישי עם הציבור, לפגישות בקבוצות קטנות וגדולות וכמובן לקשר באמצעים האחרים המיושנים יותר". בכל אופן, מציין ח"כ אורבך כי "באמצעות הפייסבוק אפשר להגיע לרבים מאוד, אבל אני ממשיך לעדכן את האתר שלי ולשלוח ניוזלטר אחת למספר שבועות בו דיווחים ועדכונים".