כצל'ה פיקטיבי

ברשת החברתית פייסבוק קם לו מתחזה לחבר הכנסת יעקב (כצל'ה) כץ, אשר הגדיל לעשות ולפרסם הודעת תמיכה בנשיא קצב, לאחר הרשעתו. כצל'ה המקורי התלונן במשטרה על התחזות

חדשות כיפה אורי פולק 03/01/11 00:00 כז בטבת התשעא

כצל'ה פיקטיבי

מי מתחזה לחבר הכנסת יעקב (כצל'ה) כץ? פרופיל פיקטיבי של חבר הכנסת כץ נפתח בימים האחרונים ברשת החברתית פייסבוק ובו הודעות ישירות מחבר הכנסת, המתפרסמות ללא ידיעתו או הסכמתו.

 

מבוכה של ממש נגרמה ללשכתו של כצל'ה, כשבמוצאי השבת פורסם בפרופיל הפיקטיבי, המוגדר כעמוד הרשמי של חבר הכנסת כץ, דברי תמיכה בנשיא השמיני, משה קצב, לאחר הרשעתו. "עם צאת השבת, ברצוני להביע את תנחומיי לזוג הנפלא משה וגילה קצב, שנפלו קורבן להסתה פרועה של התשקורת בישראל ועימם בתי המשפט, הנשלטים ע"י השמאל הקיצוני והגזען", נכתב בפרופיל, "מי יתן שלא תדעו עוד צער וחפותכם תצא לאור".


כצל'ה מזהיר הבוקר מהזיוף


 

 בעקבות הדברים פרסם ח"כ כצל'ה, המקורי, הכחשה של ההודעה ואף העביר פנייה למשטרה כדי שזו תבחן את ההתחזות ואת פרסום הדברים, כביכול בשמו. יצויין כי עוזריו של ח"כ כץ מפעילים חשבון פעיל ברשת הפייסבוק, המרכז את הודעותיו ופעילותו ברשת, לצד אתר אינטרנט המתעדכן בהצעות חוק, תגובות לתקשורת ונאומים במליאה. כל אלו, כאמור, לא הפריעו למתחזה להצליח במלאכתו - אולי מפני שהערוצים הרשמיים של כצל'ה בחרו לשתוק נוכח ההתחזות.


ובתוך כך, פרשיית המתחזה איננה הבשורה הרעה היחידה שצמחה השבוע לכצל'ה מרשת הפייסבוק. בימים האחרונים קרא פעיל שמאל לחבריו ברשת החברתית לירות בראשו של יו"ר מפלגת האיחוד הלאומי, ח"כ יעקב כץ. הדברים נאמרו בעקבות קריאה קודמת של ח"כ כץ להכריז על מצב חירום, במסגרתו יירה כל בדואי שמוביל מסתננים לשטח ישראל.

 

"מי באה לתקוע לכצל'ה-מנגלה כדור בראש בשביל הכיף?", כתב המשתמש רועי פיליפסטל לחבריו - בתגובה שטרם זכתה לטיפולה של משטרת ישראל.