כוחות יס"מ הרסו בית ביישוב יצהר: השימוש הממשלתי בכוחות הביטחון מקומם

כוחות יס"מ, צבא ומשטרה הגיעו ליצהר והרסו את ביתם של משפחת לזר היושבים על אדמות שאינן אדמות פרטיות. זאת על אף שלא הוזהרו קודם. גרשון מסיקה: חציית קו אדום

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 02/04/14 10:28 ב בניסן התשעד

כוחות יס"מ הרסו בית ביישוב יצהר: השימוש הממשלתי בכוחות הביטחון מקומם
יחצ, צילום: יחצ

כוחות יס"מ, צבא ומשטרה הרסו לפנות בוקר (ד') בית בישוב יצהר היושב על אדמות שאינן אדמות פרטיות, רגע לפני חנוכת הבית. מדובר על ביתם של בני משפחת לזר, אשר נבנה בהשקעה של כחצי מיליון ש"ח ובנייתו הסתיימה לאחרונה.

לטענת המשתיישבים, מדובר בבית שכלל לא עומד על אדמות פרטיות ואין כל דרישה לפנותו. לטענתם ישנה מגמה חדשה בקרב המנהל האזרחי, על פיה בניגוד לעבר מורה המנהל האזרחי על הרס בתים, מיד לאחר שבנייתם מסתיימת והמשפחה עומדת להיכנס לביתה, על אף שאינם עומדים על אדמות פרטיו. .לדבריהם הדבר נעשה וזה בניגוד למדיניות הממשלה אפילו בזמן ממשלות השמאל.

אם המשפחה שושנה לזר, מורה באולפנה בקדומים. אמרה: "ברגע אחד הכול נשבר" , "הזמנו אורחים לחנוכת הבית בראשון הקרוב. רציתי שיהיה לנו מקום להניח את הראש למען ילדיי. ופתאום לפנות בוקר ראינו מאות שוטרים שבאו להרוס את הבית שלי ושל ילדיי".

תושבי הישוב מעידים שהרס כזה לא נראה ביצהר כבר שנים. הבית בגודל 125 מ"ר ובשווי של חצי מליון ₪ הוחרב כליל, וללא שום סיבה גלויה לעין. הקרקע שעליו יושב הינה אדמות סקר, שמיועדות עם הזמן להפוך לאדמות מדינה.

דובר הישוב מסר: השימוש הממשלתי בכוחות הביטחון הינו מקומם ומעיד על ערלות לב. בימים כוחות הביטחון מאבטחים את חריש הערבים סמוך לישוב ובלילות הורסים ליהודים את הבתים. יצהר מחבקת את משפחת לזר וברגעים אלו מתחילה בניה מחודשת של ביתם

גרשון מסיקה ראש מועצת שומרון אמר בזעם ובכאב בתגובה: "שוב ושוב בוחרים גורמי אכיפה להגביר אכיפה דווקא בצד הישראלי "ושוכחים" את הצד הפלשתיני. לא רק זאת אלא שבסופו של יום אין מדובר באדמות פרטיות אלא באדמות סקר. על כן מדובר בחציית קו אדום של גורמי האכיפה המתנהלים על פי מדיניות פרטית משלהם ולא על פי מדיניות הממשלה. אני קורא לשר הביטחון לעשות סדר. לא ייתכן שילדים קטנים ישלמו את המחיר על הכאוס שקיים בתחום הזה. לא ברור למה צריך היה לגזול את ביתם של הילדים הללו רגע לפני חנוכת ביתם, לפנות בוקר בסיוע מאות שוטרים. מדובר ברשעות לב שאין דומה לה.

גורם בכיר העוסק בתחום הקרקעות ביו"ש אמר כי לא רק שמדיניות המנהל האזרחי והממשלה עד היום הייתה שלא להרוס בתים העומדים על אדמות סקר אלא שהיו פניות מצד ראשי המנהל האזרחי אל המערכת ההתיישבותית לדבר אל מול מתיישבים שיעבירו בתיהם לאדמות סקר ובכך יימנע הרס הבתים ע"י כוחות משטרה".

בני קצובר יו"ר וועד מתיישבי שומרון בתגובה: "מדובר בשינוי מדיניות של שר הביטחון. אפילו אהוד ברק לא הרס בתי קבע ונראה שבוגי יעלון החליט לפגוע אנושות בהתיישבות". בוועד מציינים כי מדובר בהריסה דומה לזו של שהתבצעה לפני כחודשיים בביתו של שגיא קייזלר.