כדורגל אחרי הקידוש

שחקניה הדתיים של מכבי עירוני נתיבות נאלצו לסעוד סעודת שבת ולישון באוהלים, עקב סירוב נס ציונה להעביר את המשחק משבת ליום אחר.

חדשות כיפה יאיר רותם 05/10/08 00:00 ו בתשרי התשסט

כדורגל אחרי הקידוש
RobRyb-cc-by-nd, צילום: RobRyb-cc-by-nd

קבוצת הנערים א של מכבי עירוני נתיבות לא חלמה שזה יקרה לה שוב: משחק הכדורגל בינה לבין קבוצת נס ציונה, במסגרת ליגת הנערים של מחוז השפלה, נקבע לתאריך השבת "וילך", למרות שרבים משחקניה הינם שומרי תורה ומצוות. הבקשות והתחנונים לפני הנהלת קבוצת נס ציונה נפלו על אוזניים ערלות, והנערים הדתיים נאלצו להגיע למקום ביום שישי, לקנות אוכל לשבת ולישון באוהלים בפרדס שליד מגרש הכדורגל.


ברוב המקרים נערכים משחקי החוץ בימי שישי, אבל לעיתים נוצרת בעיה כאשר הקבוצה המארחת - נס ציונה במקרה הזה - קובעת את המשחק לשבת ומסרבת להתחשב בצרכי הדתיים שבקבוצה. את המאהל שבו ישנו הנערים הדתיים אבטח ראש מינהל הספורט בנתיבות, יצחק גרבי. הנערים החילונים הגיעו בבוקר יום השבת, עלו עם הקבוצה כולה למגרש ונוצחו 5:4.


הקבוצה הפסידה, השבת נצחה (אילוסטרציה:Kelley Mari-cc-by-sa)


מתן יפרח, שחקן דתי בקבוצה, תיאר כיצד נערך הקידוש באוהל, כאשר הסעודה נערכת על משטחי עץ. למרות העייפות, מספר מתן, לא הצליחו הנערים להירדם עקב מוסיקה בווליום חזק שהשמיעו צעירים שהגיעו למקום עם מכוניותיהם.


יניב בוחבוט, עוזר מאמן ב"מכבי נתיבות", מספר כי הנהלת קבוצת נס ציונה אף סירבה לפתוח למען הנערים את חדר ההלבשה של הקבוצה, לשם לינה בערב שבת. "רק כשהשחקנים של נס ציונה ראו אותם מתארגנים לקראת שינה באוהלים, הם פתחו בשבילם את חדר ההלבשה". לדעתו של בוחבוט, הלינה באוהלים ובחדר ההלבשה פגעה קשות ביכולת הקבוצה: "לדעתי בעקבות זה הם הפסידו. זה פגע ביכולת המשחק. שחקן צריך להתרכז בכדורגל, לא במקום שינה שלו, לעבור תדריך וסיכומים. כל הדאגה שלהם הייתה איך לישון שם ולא לחלל שבת".


לא הזמינו אותם להתארח בשבת?

"אף אחד לא הזמין אותם. אני לא מבין למה ההתאחדות לא מטפלת בדברים כאלה. למה אנחנו שונים מהבוגרים ומהליגות הבכירות, שאצלם אם יש קבוצה דתית, אין משחקים בשבת. אותו סיפור בדיוק קרה שנה שעברה בקריית מלאכי, שסירבה להעביר את המשחק משבת. שחקנים דתיים לא הגיעו והפסדנו".