ישיבות ההסדר בלחץ: מנכ"ל האיגוד שלח דף מסרים בבקשה לעזרה

על רקע הדיונים בנושא העלאת תקופת שירותם של בני הישיבות שלח איתן עוזרי בקשת עזרה לישיבות: הם מנסים לפגוע בנו ולא בוחלים באמצעים

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 19/02/14 15:16 יט באדר א'

ישיבות ההסדר בלחץ: מנכ"ל האיגוד שלח דף מסרים בבקשה לעזרה
צילום אילוסטרציה, צילום: צילום אילוסטרציה

מנכ"ל איגוד ישיבות ההסדר", איתן עוזרי, שלח לישיבות מייל ובו בקשת עזרה דחופה בהפצת "הנתונים האמיתיים" כהגדרתו על שרותם של בני ישיבות ההסדר. במכתב מציין עוזרי כי "מספר חכי"ם ואנשי תקשורת חברו בכדי לפגוע בישיבות ההסדר והם לא בוחלים באמצעים נבזיים ואף שקריים" ומבקש לפעול ולסייע להפצת המידע בקרב הציבור הרחב.

עוזרי מבקש להדגיש כי בניגוד לפרסומים בעיתונים, ישיבות ההסדר לא נכשלו בביקורות השונות. לדבריו בשנת 2013 הצבא ערך 62 ביקורות פתע בישיבות השונות, ומתוך 2949 תלמידים שנבדקו, רק6% מהם ללא אישור. כמו כן בביקורת של משרד החינוך בכלל הישיבות נכשלו רק 4 מהן בביקורת. "כלי תקשורת מסויימים מעוותים את המציאות בכך שמראים מספר בעיות כחזות הכל" מציין עוזרי ומדגיש כי "מדובר במאבק נבזי נגד הציבור הדתי לאומי שישיבות ההסדר מהוות את חוד החנית שלו".

"גם בימים אלה מבקשים יחידות צבאיות שלא היו להם תלמידי ישיבות הסדר עד כה , לצרף תלמידי ישיבות הסדר". טוענים באיגוד ומוסיפים כי "עשרות רבנים ומחנכים ציוניים, עמותות חסד וגרעינים בעיירות הפיתוח יוצאים בכל שנה מישיבות ההסדר. תוצרת כזאת לא יוצאת ממקומות שלא עושים כלום"

בטענה למה בני ישיבות ההסדר משרתים רק 16 חודשים מציין עוזרי כי "זה האיזון שנקבע בין הצבא לרבנים בין הזמן המינימלי שנדרש להכשיר לוחם שיוכל להתגייס בעת הצורך למלחמה לבין הצורך לגדל דור של תלמידי חכמים ורבנים שיהיו מחוברים לציבור". וכי חשוב לזכור כי מנגד ישנם טענות קשות בדבר "הזמן הקצר מידי של הלימוד בישיבות, שאינו מספיק לגדל מחנכים ורבנים".

כנגד הטענה שאין שיוויון בנטל בין אזרחי המדינה, מבקשים בארגון לטעון כי "אין דבר כזה שוויון בנטל. יש שותפות בעשיה". ומציינים שגם שלוש שנים בגלי צה"ל, או שרות של חצי יום לספורטאים מצטיינים אינם שיוון בנטל.

בארגון ישיבות ההסדר מבקשים גם להאחז בנתונים המספריים לפיהם 80% מחיילי ההסדר משרתים שירות קרבי (כפול מכלל האוכלוסייה - 40%), וכ-80% מבוגרי ההסדר הינם משרתי מילואים.

"כדאי לזכור גם את ההסדרניקים שבבתי העלמין הצבאיים וגם את ההורים שלהם שפתאום שומעים שהילדים שלהם בעצם עשו שירות מסוג ב' ולא נשאו בנטל. כדאי לזכור שהמסלול הזה הוא הצלחה חברתית חינוכית ותורנית שנבנתה בעדינות רבה ובזהירות ושתמיד קל יותר להרוס מאשר לבנות". מבקשים בארגון ישיבות ההסדר לחתום את דף המסרים.