ירי בתוך הנגמ"ש - ראשי ההתיישבות תוקפים את בנט

מטה היישובים להפשרת ההקפאה יוצא במאבק נגד מפלגת הבית היהודי ומכוון את הביקורת ישירות לראשו של השר בנט. "בחרנו בנט וקיבלנו את ההקפאה של ביבי"

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 12/11/15 13:34 ל בחשון התשעו

ירי בתוך הנגמ"ש - ראשי ההתיישבות תוקפים את בנט
Yonatan Sindel/Flash90, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

תחת הכותרת "ביבי מקפיא אותנו ובנט שותק!" תוקפים ראשי הישובים ביו"ש את יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט, במודעות שיפורסמו בסוף השבוע הקרוב.

גורם במטה אמר ל'כיפה' כי היחידי שיכול לשבור את ההקפאה הוא השר בנט, שבוחר כרגע לא לנצל את כוחו הפוליטי משיקולים לא עניינים. "בנט צריך להחליט אם הוא תואם ביבי או שהוא מוביל מנהיגות שונה ומתחדשת".

במסגרת מחאתם של ראשי הישובים, התראיינו אנשי ההתיישבות, המכהנים גם כחברי מרכז במפלגה, לעיתון 'הארץ'. דבר שעורר ביקורת קשה מצד ראשי המפלגה. רפי זילברמן יו"ר היישוב בית חגי אמר ל'הארץ': ״הצבענו ותמכנו בבנט כדי שידאג גם לנו. דרעי דואג לשקופים, החרדים דואגים לבטל את חוק הגיוס ורק את בנט הציבור ששלח אותו לכנסת לא מעניין. מסתבר שבחרנו בנט וקיבלנו ביבי".

גם אבינועם גואלמן, מראשי מטה המאבק לשבירת ההקפאה, צוטט בעיתון: "החרדים יודעים לנצל את כוחם הפוליטי ולהגיע להישגים לקראת ההצבעה על התקציב ובנט מעניק חותמת גומי להקפאה המבישה. לבנט יש כח פוליטי והוא צריך להוכיח שהוא יכול לעשות בו. לא יכול להיות שביבי מקפיא אותנו ובנט שותק".

אמש (ד') הביעו חברי הכנסת סמוטריץ' ומועלם מחאה חריפה כנגד ההקפאה והכרזותיו המדיניות של נתניהו בוושינגטון, ונמנעו מהצבעה שגרמה למפלת הקואליציה. במאבק של המטה להפשרת ההקפאה קוראים לשאר חברי הכנסת במפלגה להימנע מהצבעות גם כן.