ירי בקבר יוסף

אדם נהרג ושלושה נוספים נפצעו בפיגוע ירי, סמוך לקבר יוסף. מועצת יש"ע: חומת המגן - נסדקת

חדשות כיפה אורי פולק 27/04/11 00:00 כג בניסן התשעא

ירי בקבר יוסף
באדיבות ועד מתיישבי השומרון, צילום: באדיבות ועד מתיישבי השומרון

אדם אחד נהרג ושלושה נוספים נפצעו הבוקר (ראשון) באורח קל עד קשה, בתקרית ירי שאירעה בשעה שנסעו עם רכבם בסמוך ליישוב הר ברכה שבשומרון. הארבעה היו בדרכם חזרה, ככל הנראה, מתפילה בקבר יוסף.

15 החסידים נכנסו ללא אישור וככל הנראה לא הצליחו לשריין את מקומם בעשרות האוטובוסים שנכנסים למקום אחת לשבועיים באישור הצבא, מאז שהקבר שופץ ונפתח שנית לקהל היהודי. מתחקיר ראשוני של האירוע עולה כי המתפללים הגיעו לקבר ללא תיאום מראש, ובדרכם החוצה, החל ירי לעבר שלוש המכוניות בהן נסעו. הפצועים, בשנות ה-20 לחייהם, הצליחו לברוח מהמתחם ולהגיע למבנה החטיבה הצבאי בהר-ברכה, שם קיבלו טיפול רפואי.

מועצת יש"ע התייחסה הבוקר לרצח באומרה כי "אסור לעבור עליו בשתיקה. אם לאחרונה רצח יהודים היה תוצאה של הסתה מצד הרשות הפלסטינית, כעת מדובר על רצח שביצעה הרשות בעצמה, בדיוק כמו בימי ערפאת". ביש"ע הוסיפו כי "חומת המגן שבנה צה"ל לפני תשע שנים, נסדקת שוב והפעם מכדוריהם של מי שיש הרוצים לתת להם מדינה. זוהי גם תוצאה של הפקרת קבר יוסף על ידי ממשלת ישראל לפני עשור, ברגע של חולשה ובניגוד להסכמים, שעל פיהם השליטה באתר צריכה להיות בידי ישראל".

שר המדע והטכנולוגיה, דניאל הרשקוביץ, אמר הבוקר לכיפה כי "הרצח חושף את פניה של הרשות הפלסטינית, ואין ספק שהוא תוצאה של ההסתה המתמשכת. יש להחזיר את צה"ל לנוכחות קבועה במתחם הקבר ולא להפקיר את המתפללים לחסדי הפלסטינים".

ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, טען מוקדם יותר כי "העובדה שהרוצחים הם מחבלי המשטרה הפלסטינית, שקיבלו את נשקם ממדינת ישראל, מחייבת את הממשלה לעשות חשבון נפש ולהבין מי הפרטנרים שלה ולמי היא שוקלת לתת מדינה. התשובה היחידה שהממשלה צריכה לתת לרצח הוא מימוש הריבונות והשליטה בקבר יוסף, שאמור להיות בידיים ישראליות אפילו לפי הסכמי אוסלו. לא ייתכן שהמחבלים מהרשות הפלסטינית ימשיכו לשלוט בקבר ואילו צה"ל היה שולט בו, הפיגוע היה נמנע".