ירידה ניכרת בחשיפה לעיתוני המגזר

סקר TGI מצביע על ירידה בחשיפה למהדורת סוף-השבוע של "מקור ראשון" ו"בשבע", זאת לעומת החציון הקודם

חדשות כיפה אורי פולק 29/07/10 00:00 יח באב התשע

ירידה ניכרת בחשיפה לעיתוני המגזר

סקר החשיפה לאמצעי התקשורת, TGI, מצביע על ירידה משמעותית בחשיפה לעיתוני סוף-השבוע של הציבור הדתי לאומי. עיתוני השבת של "מקור ראשון" ו"בשבע" נמצאים בירידה תלולה - "מקור ראשון" עם נתון של 2.8% (לעומת 3.6%) ו"בשבע" עם 5.9% (לעומת 6.5%).


בקרב תחנות הרדיו לציבור הדתי שומר רדיו "קול חי" על מעמדו בקרב הציבור עם נתח שוק של 5.5%, תחנת הרדיו החדשה "קול ברמה" הפונה לציבור החרדי הצליחה להשיג נתון מרשים של 4.5% בתוך חצי שנה מאז הקמתה. תחנת הרדיו "גלי ישראל" לא נכללה בסקר.



סקר TGI מודד את חשיפתו של הציבור למותגי התקשורת, העיתונות והרדיו, והוא אינו משקף את כמות הקוראים, מספר המנויים, או את מידת השפעתם של העיתונים על הציבור. הסקר בודק את שיעור החשיפה של כלי התקשורת בקרב בוגרים בני 18 ויותר, על בסיס חצי שנתי.


בתוך כך, הסקר הוכיח מהפך משמעותי בהרגלי הקריאה בישראל, תוך שהוא מצביע על גידול בנתוני החשיפה של העיתון "ישראל היום" לעומת "העיתון של המדינה", "ידיעות אחרונות". ל"ישראל היום" נרשם זינוק בחשיפה של 35.2% לעומת 26.6% בחציון שקדם לו. בכך הצליח החינמון המופץ ב-255 אלף עותקים בימיות החול לשבור את מעמדו הבלעדי של "ידיעות אחרונות" בקרב הציבור.