יצהר לשר הביטחון: מערכת הביטחון מתנהגת בצורה נקמנית כלפי תושבים חפים מפשע

מזכירות יצהר שיגרה מכתב לשר הביטחון בדרישה להפסיק את ´תג המחיר´ נגדם. "רואים בהריסות האחרונות שבוצעו ביצהר, התנהלות בנוסח "תג מחיר" של מערכת הביטחון כלפי היישוב וכלל התושבים"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 13/04/14 07:41 יג בניסן התשעד

יצהר לשר הביטחון: מערכת הביטחון מתנהגת בצורה נקמנית כלפי תושבים חפים מפשע
אתר ישיבת עוד יוסף חי, צילום: אתר ישיבת עוד יוסף חי

מזכירות היישוב יצהר שיגרה מכתב לשר הביטחון משה (בוגי) יעלון בדרישה להפסיק את מה שהם מכנים "תג מחיר כלפי היישוב" בשבוע האחרון.

במכתב, כותבי אנשי היישוב כי "אנו רוצים לראות בך, ובבעלי תפקידים בכירים אחרים כ"מבוגר האחראי", שתפקידו לפעול בשיקול דעת ובהגיון, ע"מ שלא לדרדר את המצב הנתון ולהחמיר אותו. לצערנו הרב, אנו מרגישים שהמערכת לא פועלת בדרך זו".

"אנו מופתעים, מזועזעים ונדהמים לנוכח התנהלות מערכת הביטחון בכל הנוגע לטיפול באירועים הפסולים שהתרחשו כלפי כוחות הביטחון", ממשיכים התושבים וכותבים תוך כדי שהם מבהירים כי הם מסתייגים מפעולות התג מחיר כנגד כוחות הצבא שבוצעו בשבוע שעבר.

"מזה כשבוע, היישוב יצהר סובל ממסע דה לגיטימציה חסר תקדים באמצעי התקשורת השונים. השפעותיו ניכרות באופן ברור בשיח המתלהם שנוצר כלפי היישוב יצהר, גם בקרב אנשי ביטחון שונים ובעלי תפקידים ממשלתיים, והעלאת רעיונות ו"עצות", כיצד נכון "לטפל" ביישוב יצהר", כותבים התושבים ומבהירים "אנו רואים בהריסות האחרונות שבוצעו ביצהר, התנהלות בנוסח "תג מחיר" של מערכת הביטחון כלפי היישוב וכלל התושבים הגרים בו.

"לא ייתכן, שמערכת הביטחון תנהג בצורה נקמנית כלפי תושבים שאין בינם לבין האירועים השונים שום קשר, ו"תעניש" את כלל התושבים באשמת מעשים שלא בוצעו על ידם", הם כותבים ושואלים "כיצד ניתן להילחם למיגור תופעת "תג מחיר" ובמקביל לנקוט במדיניות דומה כלפי אזרחים נורמטיביים? איך אתם מצפים שילדים ונערים יתחנכו להערכה כלפי כוחות הביטחון, אם לנגד עיניהם מתרחשות עוולות שכאלה ע"י 'שלטון החוק'? האם תושבי יצהר אינם זכאים לזכויות אדם כמו כל אזרח אחר במדינת ישראל?".

"ביום שישי האחרון, בוצע צעד דורסני, חריג בכל קנה מידה, המעיד בעיקר על היסטריה ואיבוד שיקול הדעת של המערכת. כוחות מג"ב, בעזרת צו תפיסה של אלוף הפיקוד, השתלטו על בית המדרש של ישיבת "עוד יוסף חי", לצורך הקמת בסיס צבאי, למשך החודשיים הקרובים", ממשיכים במזכירות יצהר. "לא ידוע לנו על מקרה דומה, בו משתלטים על מקום קדוש, גם אם ישנן טענות על המתרחש בו, והופכים אותו לבסיס צבאי, על כל המשמעויות של ביזוי הקודש הנלוות לכך. לא חסרים מסגדים המטיפים לרצח אזרחים, שלא בוצע צעד כזה נגדם".

"אנו רואים בצעד זה פגיעה גדולה בקודשי ישראל, חסרת תקדים, המעוררת התנגדות מוחלטת בקרב תושבי היישוב ומעגלים שונים בציבור הישראלי", מסכמים התושבים ודורשים כי יפעילו שיקול דעת ענייני בנקיטת צעדי תגובה כלפי האירועים שהתרחשו ביצהר בשבוע האחרון וכן יציאה מיידית של כוחות מג"ב מבית המדרש של ישיבת "עוד יוסף חי".