ייבחן הגיוס לשירות הלאומי

במנהלת השירות האזרחי-לאומי הבינו כי קיימים קשיים רבים בתהליכי הרישום והגיוס למערך - והחליטו להקים צוות שיבחן לראשונה את התהליך ויעלה הצעות ייעול

חדשות כיפה אורי פולק 10/03/11 00:00 ד באדר ב'

ייבחן הגיוס לשירות הלאומי

מנהלת השירות האזרחי-לאומי החליטה להקים לראשונה צוות לבחינת תהליך הגיוס לשירות - זאת בעקבות קשיים שהביעו אנשי מקצוע מתחום המיון ושמיניסטיות שנתקלות בקשיים בהליכי המיונים.

בישיבה שהתקיימה במנהלת התברר כי הליכי הרישום והקליטה לשירות הלאומי כרוכים במכשולים רבים בפני המתנדבים והמתנדבות: הם נדרשים לנסיעות רבות על חשבונם, לרישום באמצעות אתרי אינטרנט ספציפיים בלבד, למועדים ולוחות זמנים צפופים ולבזבוז של ימי לימודים רבים במהלך שנת הלימודים הקודמת להתנדבות. כמו כן, לעתים אף קיים עומס רב ברישום הממוחשב, דבר המביא לקריסת המערכת.


(צילום: יחצ)


אחת השמיניסטיות אשר השתתפה בדיון, הציגה את התהליך המסובך העומד בפניה לרישום עבור השירות הלאומי אליו היא מעוניינת להירשם. "בחלק מהעמותות ישנה אפשרות להירשם באמצעות טפסים אך זה לא פותר את הבעיה, מכיוון שגם כך המקומות המבוקשים נתפסים במהירות רבה", סיפרה.

בעקבות הדברים, כאמור, הוחלט במנהלת להקים צוות בו יהיו חברים נציגים מכל העמותות, מחנכים מהשורה הראשונה ואנשי מקצוע בעלי ניסיון בתחום המיונים. הוחלט כי הצוות יבחן את ההצעות שעלו בישיבה ויגבש המלצות מעשיות לפעולה בתוך מספר שבועות, זאת על מנת לשפר את תהליך קליטת המתנדבים הבאים לתרום מעצמם לחברה.

"תהליך הרישום החדשני באינטרנט לא פותר את בעיית הבנות מרקע סוציו-אקונומי נמוך, אשר לא יכולות להירשם בלחץ באינטרנט, בהיעדר מחשב זמין בשעות ההרשמה", ציין מנכ"ל מנהלת השירות האזרחי-לאומי, שר-שלום גרבי. "שמענו על מקרה בו בת מבוססת שילמה לחברת מחשבים על מנת שירשמו אותן מכמה נקודות אינטרנט בו זמנית, כדי להקדים את חברותיה בהרשמה. תחרות לא הוגנת ולא שיוונית על מקומות השירות האטרקטיביים פוגע במתנדבים ויש לטפל בבעיה זו בצורה הולמת".

עוד הוסיף גרבי כי "למרות כל הטענות, העמותות עושות את המרב ואת המיטב על מנת להקל ככל האפשר על הליכי המיון והשיבוץ ועל מנת לשלב את כל המגזרים בשירות הלאומי".