"יוזמה פוליטית ומסוכנת"

ב"שלום עכשיו" מתקוממים בעקבות יוזמתו של שר החינוך, לפיה תלמידי ישראל יבקרו בחברון. השר סער, לא מתרגש: בני הנוער ילמדו משהו מההיסטוריה שלהם

חדשות כיפה אורי פולק 16/02/11 00:00 יב באדר א'

"יוזמה פוליטית ומסוכנת"
Tiviet ויקיפדיה העברית, צילום: Tiviet ויקיפדיה העברית

"שר החינוך מנצל את תפקידו כשר על מנת לקרוץ לבוחריו בתוך הליכוד ולשם כך הוא מוכן לשעבד שעות לימוד יקרות לקידום אגנדה פוליטית שנויה במחלוקת" - כך טוען היום (ד) מזכ"ל "שלום עכשיו", יריב אופנהיימר, בתגובה להצעתו של שר החינוך גדעון סער על השקת תוכנית לימודים שתקבע סיורים לימודיים לתלמידי ישראל בחברון.

כפי שדווח בכיפה, בסיור שקיים אתמול שר החינוך בקריית ארבע ובחברון, הכריז השר סער על השקת תוכנית "נעלה לחברון", במסגרתו יפעיל משרד החינוך תוכנית של ביקורי תלמידים לחברון ומערת המכפלה. כבר בשנת הלימודים הקרובה יתחיל פיילוט של ביקורים בחברון. במסגרת התוכנית יממן משרד החינוך את הסעות התלמידים ואת תכנית ההדרכה במערת המכפלה ובחברון.

אופנהיימר טוען בעקבות יוזמתו של שר החינוך כי "רוח השר היא לנסות ולהתייחס לחברון כאתר היסטורי תוך שהוא מתעלם מהמחלוקת הפוליטית במטרה לשרת רק צד אחד במפה הפוליטית".

גם מנהל הגמנסיה הרצליה, זאב דגני, אמר הבוקר בראיון ל"קול ישראל" כי ההצעה היא "רעיון מסוכן, בעייתי ולא דמוקרטי". לדבריו "זו אינה יוזמה חינוכית אלא הכתבה של קו פוליטי מסוים שנועד לרצות קבוצה פוליטית המפעילה לחץ על הממשלה. אינני חש כי גדעון סער הוא שר החינוך שלי".

במקביל מתארגנים כ-250 תלמידי תיכון לנייר עמדה בו הם דורשים משר החינוך לבטל את היוזמה, עוד בטרם יצאה אל הדרך. "אנחנו מאמינים שחשוב לחזק ערכים יהודיים במערכת החינוך, אולם צריך לעשות זאת בצורה שקולה ומתונה. הבאת המוני תלמידים למערת המכפלה היא הצגה חד-צדדית והתעלמות מהבעייתיות סביב ההתיישבות היהודית בתוך חברון", נטען בנייר העמדה אשר יזם תלמיד התיכון הירושלמי יותם ברגר, פעיל "שלום עכשיו".

ואולם שר החינוך, מצידו, לא מתרגש מגל התגובות השליליות בעקבות יוזמתו. בראיון לגלי צה"ל חזר היום על הצעתו וטען כי הוא עומד לחלוטין מאחוריה. "יוזמת הביקור במערכת המכפלה לא תצית תבערה. אם בני הנוער שלנו ידעו משהו מההיסטוריה שלהם, זה דבר בעל חשיבות גדולה", קבע.