טרגדיה במושב בשרון: אם דרסה למוות את בנה

מחקירה ראשונית עולה כי האם לא הפעילה את בלמי המכונית, וכשהוציאה את הילד בן השלוש הרכב הידרדר לאחור, והילד נשמט מידיה ונדרס. המשטרה חוקרת את המקרה

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/02/19 12:49 כג באדר א'

טרגדיה במושב בשרון: אם דרסה למוות את בנה
ארכיון, צילום: Avi Dishi/Flash90

טרגדיה במושב בני ציון שבשרון. פעוט כבן 3 נדרס למוות בכניסה לגן, על ידי הרכב של אמו. חקירה ראשונית במקום העלתה כי לאחר שהאם עצרה את הרכב בכניסה לגן, היא לא הכניסה אותו למצב 'פארקינג', ולא הפעילה את בלם היד, וכשניגשה להוציא את הילד מהמכונית, הוא נפל מידיה, ונדרס על ידי המכונית שהידרדרה לאחור.

הילד פונה במצב אנוש לבית החולים מאיר בכפר סבא, שם נקבע מותו. המשטרה חוקרת את נסיבות התאונה. 

מדוברות מד"א נמסר: "בשעה 10:45 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב ירקון על פעוט שככל הנראה נפגע מרכב בשרון. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבי"ח מאיר תוך כדי פעולות החייאה, ילד כבן 3 במצב אנוש, עם פגיעה רב מערכתית".

פראמדיק בכיר במד"א רפי שבע: "כשהגענו ראינו פעוט כבן 3 מחוסר הכרה. הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים שכלל עיסויים והנשמות ופינינו אותו לבי"ח עם פגיעה רב מערכתית במצב קריטי."

מנתוני ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים: בין השנים 2008-2019 מתו 617 ילדים בתאונות דרכים בישראל. מתוכם 111  ילדים נהרגו עקב תאונות דרכים בסביבת הרכב (כולל המקרה מהיום), כשבמרבית המקרים מדובר על דריסה לאחור.
בשנת 2018 מתו 48 ילדים בתאונות דרכים מתוכם 8 בסביבת הרכב
בשנת 2019 מתו  7 מתאונות דרכים מתוכם 3 בסביבת הרכב (כולל המקרה מהיום).
קבוצת הגיל הבולטת בסוג זה של תאונה היא 0-4 (87%) וכ - 70% מהמקרים אירעו בבית ובחצר הבית.
רובם הגדול של הנפגעים שייכים למגזר הערבי (כ-89%), כש - 66% מתוכם, שייכים למגזר הבדואי.
 
אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים: "לבנו עם המשפחה שאיבדה היום את בנה בתאונה מחרידה.  תאונות בסביבת הרכב מתרחשות לרוב כאשר ילדים צעירים נמצאים מסביב לרכב חונה. בשל גובם הנמוך, הנהג אינו יכול להבחין בהם, ולילדים אין את היכולת להבין את הסכנה בה הם שרויים. כדי למנוע מצבים כאלה, יש להפריד בין אזור המשחקים של הילדים לבין אזור החנייה. על הנהגים לסרוק את השטח בטרם כניסתם לרכב, ולבקש ממבוגר נוסף שיהיה במקום ויוודא שאין ילדים בסביבה. בנוסף, כאשר הרכב חונה יש לוודא שבלם היד מורם ושהרכב נמצא במצב חנייה".