טייסת כשרה למהדרין

לראשונה בתולדות צה"ל, תוכשרנה הטייסות המבצעיות בחיל-האוויר. הסיבה למהפכה: מספר החיילים שומרי המסורת המשרתים בחיל האוויר הוכפל בשנים האחרונות

חדשות כיפה אורי פולק 22/07/10 00:00 יא באב התשע

טייסת כשרה למהדרין
דובר צהל, צילום: דובר צהל

לראשונה בתולדות צה"ל יוכרזו הטייסות המבצעיות בחיל-האוויר ככשרות, זאת לאחר שרבנות חיל האוויר תבצע בהן ביקורת. מדובר בהוראה חדשה של מפקד החיל, האלוף עידו נחושתן, אשר דרך לחייב את הטייסות המבצעיות לעמוד במדדי כשרות מקפידים, שיבדקו את הפרדת הכלים במבני הטייס, כמו גם את רכש מוצרי המזון הושנים.

תא"ל רמי בן-אפרים, ראש להק כוח האדם בחיל האוויר, פרסם בחודש האחרון נוהל כשרות מיוחד הקבוע כי המשרתים בטייסות לא יוכלו להכניס יותר מזון פרטי למטבחון. כמו כן, טבחי הטייסות יחוייבו להפריד בין כלים בשריים לחלביים, כמקובל בכל מטבחי צה"ל, ואף לנעול אותם בשעת הארוחה המקבילה.


מספר שומרי המסורת הוכפל (צילום: דובר צהל)


יצויין כי הסיבה לכך שהטייסות טרם הוכשרו עד כה, נובעת מהעובדה ששגרת החיים המבצעית בהן, מקשה על השגחת הכשרות על המוצרים הנכנסים למטבח. בחלק גדול מן הטייסות לא הקפידו על נהלי הכשרות, בין היתר בשל העובדה כי רוב המשרתים בהן הם אנשי מילואים וכי הפעילות המבצעית מתרחשת 24 שעות ביממה.

רס"ן דוד לוין, סגן רב חיל האוויר, אמר לעיתון "במחנה" כי הסיבה לשינוי המיוחד הינו "מספר החיילים שומרי המסורת המשרתים בחיל האוויר שהוכפל בשנים האחרונות, ואיתו גם הדרישה הבסיסית לכשרות במטבחים". לדבריו, "העבודה הלא שגרתית מקשה על התהליך, אך כפי שיש אחווה בתא הטייס בעת פעילות מבצעית, כך צריכה להיות רעות במטבחון הטייסת".

בתוך כך, דווח בעיתון כי אף האירועים פרטיים הדורשים הכנת מזון במטבחוני הטייסות בחיל-האוויר - יבוטלו, אלא אם כן המזון יבוקר על-ידי משגיח הכשרות בבסיס. מרבנות חיל-האוויר נמסר כי פעמיים בשנה יסייר נגד כשרות מיוחד מטעם רבנות חיל האוויר בין כלל הטייסות, זאת כדי לפקח על התהליך ועל הנהלים החדשים.