חניכים להסברה

חניכי בני עקיבא העולמית הגיעו למשכן הכנסת, לישיבת הוקרה לרגל הועידה העולמית ה-12 שתתקיים השבוע. שר ההסברה קרא לחניכים לסייע למאמצי ההסברה "מבלי להתיפייף"

חדשות כיפה אורי פולק 12/01/11 00:00 ז בשבט התשעא

חניכים להסברה
יחצ, צילום: יחצ

לקראת ועידת בני עקיבא העולמית ה-12, הגיעו היום (ד) כמאה מחניכי התנועה מ-23 מדינות מרחבי העולם אל הכנסת, לפגישה מיוחדת עם ועדת החינוך, התרבות והספורט וועדת העלייה, הקליטה והתפוצות. אל הישיבה הגיעו בנוסף גם חברי להקת "המכביטס" (Maccabeats), בוגרי התנועה.

"אנו חברי הכנסת רוצים לבטא את הוקרתנו והערכתנו לכלל תנועות הנוער הציוניות העולמיות", אמר ח"כ זבולון אורלב שניהל את הישיבה. ח"כ אורלב ציין כי אתגר מיוחד שעל תנועת בני עקיבא להתמודד עימו הוא אתגר ההסברה של מדינת ישראל והעם היהודי בתפוצות. "יש מסע של דה-לגיטימציה חמור על עצם זכותנו למדינה משלנו. לכם, הצעירים, יש את היצירתיות, היוזמה והמרץ ליזום פעילויות ולהסביר לעולם את עמדת מדינת ישראל".

גם שר ההסברה יולי אדלשטיין הצטרף לדברי ח"כ אורלב ואמר כי "בימים אלה כל בר דעת מבין שהמאבק הוא על תדמיתה ודמותה של מדינת ישראל. מסע ההכפשה שנעשה בחו"ל לישראל הוא איום חמור לא פחות מטיל זה או אחר המכוון אלינו". השר פנה לחניכי התנועה וביקש מהם לסייע למאמצי ההסברה, "מבלי להתיפייף" ולהראות את התמונה האמיתית.

"איזה עוד מדינה הייתה יכולה לקלוט מיליון עולים כאשר אוכלוסייתה בת שישה מיליון תושבים? איזה עוד מדינה יכולה להגיע להישגים מרשימים בתחום המדע והתרבות תוך כדי מאבק על עצם קיומה? אם נעביר את השיח שעיקרו האשמה של ישראל בגזענות ובמדיניות אפרטהייד לתחומים אחרים - נצליח להסביר את זכותנו לחיות כאן", הוסיף השר אדלשטיין.

יו"ר הנשיאות של הוועידה הי"ב של בני עקיבא העולמית, הרב יחיאל וסרמן, הודה לח"כ אורלב שיזם את הדיון ואמר כי הוא "שמח מאוד שיש מושב מיוחד במשכן הכנסת לרגל הוועידה הבינלאומית של בני עקיבא העולמית. כאן נמצא הריבון של העם היהודי המקרין על התפוצות". וסרמן הצטרף לבקשה להרים את הכפפה ולסייע במלאכת ההסברה של מדינת ישראל בעולם. הוא פנה לצעירים וביקש מהם: "אל תשאירו את הנושא להוריכם או לרבנים - היו אתם הדוברים של ישראל בעולם".