ח"כ אורית סטרוק: משחק רה"מ מגיע לאחר השיאים ההזויים שלו

הרוחות בקואליציה ממשיכות לסעור בעקבות התבטאותו של גורם בכיר בלשכת רה"מ לפיו ניתן לאפשר למתנחלים את האופציה לגור בפלסטין. משה פייגלין: "שיתנו להם את החלק היחסי שלהם בצה"ל להגנה"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 27/01/14 09:07 כו בשבט התשעד

ח"כ אורית סטרוק: משחק רה"מ מגיע לאחר השיאים ההזויים שלו
דוברות ח"כ סטרוק, צילום: דוברות ח"כ סטרוק

אמש (א') צוטט בכיר בלשכת רה"מ כשהוא אומר כי נתניהו "מאמין שיש לאפשר למתנחלים את האופציה לגור בפלסטין". בעקבות ההתבטאות שורת מחאות חריפות ביותר מצד חברי הכנסת מן הימין.

הבוקר (ב') פרסמה חברת הכנסת אורית סטרוק (הבית היהודי) סטטוס בו תקפה בחריפות את נתניהו. לדבריה "כשמשחק ה blame game של ראש הממשלה מגיע לאחד השיאים ההזויים שלו, ומציג תכנית שפוגעת בעיקרון היהודי-ציוני ולפיו אחים לא מפקירים - אי אפשר לצפות ממנהיגי הימין שימשיכו לשתוק", אמרה סטרוק והוסיפה "ואם זהו בלון ניסוי - ידע ראש הממשלה וידע העולם: הניסוי נכשל".

"ראש הממשלה ירד לשפל מדרגה חדש", אמר יו"ר ועד מתיישבי שומרון בני קצובר. "במסווה של נאורות השוללת עקירה וגירוש יהודים מבתיהם, הוא פונה למהלך בזוי שבמסגרתו מוכן להפקיר 100 אלף יהודים לחסדי המשטרה הפלסטינית. יחד עם זאת, יש לברך על ההתחייבות של נתניהו ששום יהודי לא יגורש מביתו".

"חלקם של המתנחלים בביטחון המדינה - בדם ובדמים - גבוה משל כל פלח אחר באוכלוסייה", מסר ח"כ משה פייגלין. "הרעיון להפקירם לכנופיות אש"פ והחמס הוא רעיון רע ואכזרי. אך אם מישהו מתכוון לכך ברצינות, מן הדין שחלקם היחסי של המתנחלים בבניין צה"ל, יושאר בידם על מנת שיוכלו להגן על עצמם".

כזכור, אמש (א') לאחר פרסום התבטאותו של ראש הממשלה הגיב יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט בחריפות חסרת תקדים. לטענתו "הדברים שצוטטו חמורים ביותר ומשקפים אובדן עשתונות ערכי. אלפיים שנות כיסופים לארץ ישראל לא עברו כדי לחיות תחת שלטונו של אבו מאזן, ומי שמעלה על דעתו חיי יהודים בארץ ישראל תחת שלטון פלסטינאי שומט את הקרקע תחת ישיבתנו בתל אביב. אני קורא לראש הממשלה להזים מיד רעיון חמור זה".

גם בתוך מפלגתו של נתניהו, הליכוד, הרעיון החדש הוביל לתגובות צוננות. "לא הייתי מאחל לשונאיי לגור תחת ריבונות פלסטינית", אמר סגן שר הביטחון, דני דנון. "מי שחושב שיהודים יחיו תחת שליטה פלסטינית ביהודה ושומרון מוזמן לנסות ולבקר היום בעזה ולהבין את המשמעות של 'סובלנות' במזרח התיכון. איפה שלא תהיה נוכחות ואחריות צבאית לא יהיה בטחון לאף יהודי".

גם סגן שר החוץ זאב אלקין מהליכוד הגיב. לדבריו, "רק מי שמסוגל לחיות באשליה ש'גר זאב עם כבש' ושניתן להפקיר את חייהם של מאות אלפי אזרחי מדינת ישראל לחסדם של מבצעי הלינץ' מרמאללה, מסוגל באמת להאמין שניתן לדאוג לביטחונם של תושבי גוש דן ומרכז הארץ במקרה של הקמת מדינה פלסטינית. ההצעות של הגורמים האנונימיים מלשכת ראש הממשלה עומדים בניגוד מוחלט לתפישה הציונית. מי שמושך את ראש הממשלה לכיוונים הזויים מהסוג הזה, רוצה לגרום לקרע בינו לבין הליכוד והמחנה הלאומי כולו".

סגנית השר ציפי חוטובלי מתחה אף היא ביקורת על היוזמה: "תוכנית מדינית שתפקיר את ההתיישבות היהודית לריבונות פלסטינית לא תקבל גיבוי פוליטי בליכוד. ההתחייבות לא לעקור ישובים אינה מספיקה. חשוב שהריבונות הישראלית תישמר".