חייל נפצע באורח בינוני ממטען סמוך למחסום המנהרות

חייל נפצע ממטען מאולתר שהושלך לעבר עמדה בה שהה, בסמוך ליישוב הר גילה. מוקדם יותר הערב נפצעו אב ובתו התינוקת מאבנים על כביש 443

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 19/08/15 22:51 ד באלול התשעה

חייל נפצע באורח בינוני ממטען סמוך למחסום המנהרות
אורי דייויס דוברות איחוד הצלה, צילום: אורי דייויס דוברות איחוד הצלה

חייל נפצע באורח בינוני ממטען מאולתר שהושלך לעבר עמדה בה שהה בין מחסום המנהרות להר גילה. המחבל השליך את המטען לעבר עמדת הש.ג של מוצב 'פנורמה', הסמוך לכפר וואלג'ה והיישוב הר גילה.

המטען התפוצץ בסמוך לעמדה, והחייל נפצע באורח בינוני מפגיעת רסיסים בפלג גופו העליון. כוחות צה"ל רבים סורקים את האירוע על מנת לתפוס את המחבל אשר השליך את המטען לעבר העמדה. במקביל פונה החייל לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים.

דובר צה"ל מסר כי "לפני זמן קצר חייל נפצע באורח בינוני ממטען שהושלך לעבר מוצב סמוך לבית ג'אלא. הוא פונה להמשך טיפול רפואי בבי"ח. כוחותינו עורכים סריקות באזור".

מוקדם יותר הערב נפצעו אב ובתו התינוקת מאבנים שהושלכו לעברם על ידי מחבלים על כביש 433. האב נפצע קל בכתפו ולא נזקק לטיפול רפואי, הפעוטה נפגעה בפניה משברי זכוכית ואביה פינה אותה לבית החולים שערי צדק שם טופלה ושוחררה.

בשבועות האחרונים מסתמנת הסלמה נוספת במצב המתוח מזה כשנה וחצי, ובשבועות האחרונים ארעו מספר פיגועי דקירה בהם נפצעו ישראלים, בעיקר לוחמי צה"ל ומג"ב. עם זאת, יש לציין כי בניגוד לפיגועים עד כה אשר היו במתווה של פיגוע דקירה, ונחשבו כ'פיגועי בודדים', הרי שהפיגוע הערב הינו באמצעות מטען, דבר הדורש מיומנות בהרכבתו ויכול לרמז על ניסיונות גוברים לפיגועים קשים יותר בדמות מטענים, כפי שהתרחש באינתיפאדה השניה.

בתחילת השבוע תקף מחבל לוחם מג"ב בצומת תפוח לאחר שטען שאינו חש בטוב.המחבל הגיע לכוח מג"ב שעמד בצומת תפוח ואמר ללוחמים כי אינו חש בטוב. לאחר שהלוחמים אישרו לו להתקרב הוא שלף סכין ודקר את אחד הלוחמים. הלוחמים האחרים פתחו לעבר המחבל, שנפצע באורח קשה מאוד מפגיעת ארבעה כדורים. הלוחם הדקור נפצע באורח קל.

צומת תפוח לאחר הפיגוע (צילום: משטרת ישראל):

[embed]http://upload-community.kipa.co.il/magazine/81720153522.mp4[/embed]

צומת תפוח לאחר הפיגוע (צילום: חטיבת הביטחון שומרון):

[embed]https://www.youtube.com/watch?v=KpO0kB4KrM4[/embed]