חוקת הבית היהודי אושרה ברוב גדול

חוקת הבית היהודי אושרה ברוב ענק של 90% לאחר שכל המתנגדים למעט מוטי יוגב ויוני שטבון חתמו על פשרה

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 10/09/14 20:22 טו באלול התשעד

חוקת הבית היהודי אושרה ברוב גדול
דורון ביינהורן, צילום: דורון ביינהורן


חוקת הבית היהודי אושרה ברוב ענק של 90%. כל מתנגדי החוקה, למעט יוני שטבון ומוטי יוגב הסירו את התנגדותם לחוקה ובעקבות כך החוקה עברה ברוב משמעותי ביותר.

על פי הסיכום, כפי שפורסם לראשונה ב'כיפה' תוקם ועדה בה יהיו שבעה חברים, כשבראש הועדה יעמוד יו"ר המפד"ל לשעבר הרב יצחק לוי. בתוך כשלושה עד חמישה חודשים הועדה תקבע שינויים בחוקה. את הפשרה הוביל סגן שר החינוך אבי וורצמן.

על פי ההסכם החוקה תאושר ומתנגדי החוקה יתמכו בו תוך כדי הסרת דרישתם להצבעה חשאית וכן יתמכו בועדת החוקה כועדה מתמדת ויסירו את הסתייגותיהם על החוקה. לאחר מכן תקום ועדה מייעצת בראשות הרב יצחק לוי שתגיש המלצות לתיקון החוקה לועידת המפלגה.

במהלך ערב סוער עלה חבר הכנסת יוני שטבון לבמה בכוח וחולל סערה כשצעק כי פוסלים קולות כשרים הדורשים הצבעה חשאית בועידה. בכניסה לועידה הוכה אחד ממתנגדי החוקה בידי מאבטחים. ח"כ יוגב נהדף באלימות אל ידי מאבטח כשעלה לבמה וביקש משני הצדדים להירגע.

בעקבות הפשרה והעברת החוקה זעם חבר הכנסת מוטי יוגב וטען כי מדובר במחטף. "לא נתנו למוטי יוגב לעיין בפשרה. ברגע שקיבל את המסמך לעיון ההצבעה בוצעה. מחטף", נכתב בהודעה של דוברו.

צפו

[embed]http://upload-community.kipa.co.il/magazine/910201430656.mp4[/embed]

(צילום: דוברות)

[embed]http://upload-community.kipa.co.il/magazine/910201454327.mp4[/embed]

הפעילים מתכנסים

(צילום: דוברות)

[embed]http://upload-community.kipa.co.il/magazine/910201449540.mp4[/embed]

(צילום: דוברות)

(צילום: דורון ביינהורן)