חוסמים את השמאל

פעילי ימין פועלים באחרונה ברשת החברתית פייסבוק כדי לחסום עמודים רשמיים המשתייכים לארגוני השמאל. עשרות עמודים נחסמו עד כה

חדשות כיפה אורי פולק 31/01/11 00:00 כו בשבט התשעא

חוסמים את השמאל

פעילות מקוונת ברשת החברתית פייסבוק ומונהגת על ידי פעילי ימין באמצעות העמוד הרשמי של ברוך מרזל, יו"ר ארגון "ארץ ישראל שלנו", מצליחה לגרום באחרונה להסרתם של עשרות פרופילים ועמודים רשמיים של גופי שמאל החברים בפייסבוק.

לכיפה נודע כי ברוך מרזל אמנם תומך ומעודד את הפעילות המקוונת, אך לא מנהל בעצמו את העמוד האישי שלו, אלא מסתייע בעוזרים שונים המלבים את המלחמה הפרטיזנית בארגוני השמאל בפייסבוק. החברים בעמוד הרשמי של מרזל ברשת הפייסבוק נקראו בתקופה האחרונה למלא אחר "המדריך לתלונות על פרופילים של בוגדים", אשר הזמין אותם לפעול נגד קבוצות שונות המשתייכות לשמאל ולשמאל הקיצוני.

פעילי הימין עשו שימוש בהוראות רשמיות של פייסבוק, אשר אוסרות למעשה על עמותות או ארגונים שאינם אנשים, לנהל פרופיל אישי. המשתמשים השתמשו בכלי ה-Report שבאתר כדי לדווח על המשתמשים ולסגור את העמודים שלהם.

בין היתר הוסרו במסגרת הפעילות העמודים הרשמיים של תנועות "יש גבול", "קו לעובד", "יש גבול", "מחסום ווטש", "חד"ש", "מחסום ווטש", "אנרכיסטים נגד הגדר", "האנרכיסט היומי", "רדיו כל השלום", "פורום דו קיום" ועמודים נוספים. כעת מנסים המשתמשים להביא לסגירתו של עמוד תנועת "השמאל הלאומי", זאת בשל טענותיהם כי מדובר בגוף הבוגד במדינה ובציונות.

יצויין כי פייסבוק נמנעת בדרך כלל מלהתערב במלחמות אידיאולוגיות פנימיות בין משתמשים או עמודים רשמיים המתארחים על שרתיה, אלא אם כן מדובר בהפרות בוטות של זכויות יוצרים או של החוק - וכך גם הפעם. כעת נותר רק להמתין ולראות האם גם ארגוני השמאל יתארגנו בפעילות דומה כדי לחסום עמודים המייצגים ארגוני ימין.