חוטובלי: "חשוב לדרוש את קיום ההבטחה לשוב ולבנות"

סגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי מצטרפת ללחצים של ראשי המועצות ביו"ש:"המצוקה בשטח גבוהה ויש לחזור ולבנות בהתאם לתכניות הקיימות ולא להגביל את מכסות הבנייה". לשכת נתניהו: "איוולת של ימין שמנסה לערער ממשלת ימין"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/06/17 16:53 י בסיון התשעז

חוטובלי: "חשוב לדרוש את קיום ההבטחה לשוב ולבנות"
חוטובלי ונתניהו בישיבת סיעת הליכוד, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ההודעה על הדיון המכסות הבנייה העתידיות העומדות לפני אישור זכו לתגובה צוננת במקרה הטוב מראשי ההתישבות ביו"ש ומקבלים כעת סוג של חיזוק מסגנית שר החוץ ציפי חוטובלי מהליכוד שאומרת: "אחרי שמונה שנות הקפאה קשה, המצוקה בשטח גבוהה ויש לחזור ולבנות בהתאם לתכניות הקיימות ולא להגביל את מכסות הבנייה. האכזבה הגדולה בשטח ההתיישבותי צריכה לקבל מענה על ידי תוספת של תכניות. נדרש שיפור משמעותי כדי לאפשר התפתחות טבעית של ההתיישבות. המציאות שבה לא אושרה בנייה בגוש עציון לא מתקבלת על הדעת".

סגנית השר חוטובלי הוסיפה כי "עלינו לחזק את הממשלה ולא להחליש אותה, אבל חשוב לדרוש את קיום ההבטחה לשוב ולבנות."

בלשכת נתניהו הגיבו לטענות ואמרו: "תמוה שלאחר שראש הממשלה נתניהו אישר רק בחודשים האחרונים קידום בנייה בהיקפים של כ-5500 יחידות דיור ביהודה ושומרון, ובנוסף את הקמתו של יישוב חדש לתושבי עמונה - דבר שלא נעשה עשרות שנים - הוא מואשם בהקפאה". לטענתם תקיפת נתניהו נועדה אך ורק לערער את שלטונו, "אין מי ששומר על ההתישבות יותר מראש הממשלה נתניהו. כמה פעמים עוד אפשר לחזור על האיוולת של ימין שמנסה לערער ממשלת ימין. המחנה הלאומי ישכיל לשמור על איחוד השורות למען ההתיישבות ולמען מדינת ישראל".