חדש: מוקד מקוואות טלפוני

יש לך שאלה בנוגע למקוואות הנשים ברחבי הארץ? מוקד הפועל 24 שעות ישמח לסייע לך בכל פנייה הנוגעת לתפקוד המקווה.

חדשות כיפה יאיר פלדמן 19/08/07 00:00 ה באלול התשסז

חדש: מוקד מקוואות טלפוני
Flickr: Dawn_Endico-cc-by, צילום: Flickr: Dawn_Endico-cc-by

בשורה טובה למאות אלפי נשים - הרשות הארצית לשירותי דת שמחה להודיע לציבור הנשים על פתיחת מוקד ארצי טלפוני, בכל הקשור לתפקוד תקין של מקוואות הנשים ברחבי הארץ.

המוקד שהוקם במטרה לייעל ולשפר את השירות הניתן לציבור, פועל 24 שעות ביממה, למעט חצי שעה לפני כניסת שבת/חג ועד חצי שעה לאחר יציאת שבת/חג. לפי דברי הרשות לשירותי הדת, המוקד מתן מענה ישיר ובזמן אמת לכל פנייה הנוגעת לתפקוד המקווה, וכל פנייה מועברת מיידית ומטופלת ע"י אחד הנציגים ברשות המקומית.

הפתרון עד היום: האינטרנט

טבילה במקווה היא חלק משגרת חייהן של מאות אלפי נשים מכל קצות הקשת החברתית. על פי רוב מתנהלים הדברים כתיקונם - כשגרת כל מקום ומקום וכל אישה ואישה אלא שלא מעט פעמים צצות מגוון שאלות עליהן יש צורך במענה - אותו עד היום לא ניתן היה להשיג.


כך למשל, בימים אלו בהם יוצאות משפחות לחופשה או מתארחות במקום זר, לעיתים נאלצת אישה לחפש מקווה שלא באזור מגוריה - כשמעבר לשאלת המיקום עולות גם מגוון תהיות כגון: שעות הפעילות, מחיר הטבילה, השירותים הניתנים במקום, וקיומו של "מקווה חב"ד " לטובת אלו שמקפידות על כך.

בנוסף על כך, לעיתים עולים מקרים מיוחדים בהם יש צורך בטבילה בשעות לא שגרתיות, דבר המצריך את איתור הבלנית לשם פתיחת המקום.


עד היום, נעזרו נשים לשם כך בעיקר במגוון מאגרי המידע הפרטיים אותם מצאו באינטרנט, שם יכלו למצוא את מיקום המקווה ופרטים עליו. מי שנחשב למאגר הטוב והמעודכן ביותר, נמצא כאן באתר כיפה. במאגר המקוואות של כיפה הוקם לפני כשנתיים בעקבות יוזמה של הגולשות בפורום הורות ומשפחה, ורשומים בו כרגע 475 מקוואות. המאגר מעודכן בצורה שוטפת על ידי הנשים עצמן, כשגם לאחר הזנת הנתונים הראשונה על המקווה, נשלחים מדי יום עדכונים שונים.

יש לציין כי גם מאגר המקוואות באתר האינטרנט של הרשות הארצית לענייני דת עבר שדרוג בזמן האחרון, אך עדיין חסרים בו פרטים לא מעטים.

מספר הטלפון של המוקד הארצי החדש: 03-7563313