זבולון כלפה: "התנועה ניסו ברגע האחרון להכניס סעיף שישאיר פתח משפטי לגיור רפורמי"

במהלך סיור שערך במועצה האזורית חבל יבנה התייחס ח"כ כלפה לחוק הגיור אשר נחסם לעת עתה בידי הבית היהודי וטען "ניסו לעשות מחטף"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 20/03/14 19:03 יח באדר ב'

זבולון כלפה: "התנועה ניסו ברגע האחרון להכניס סעיף שישאיר פתח משפטי לגיור רפורמי"
יחצ, צילום: יחצ

הבוקר קיים יו"ר שדולת החקלאות בכנסת חה"כ זבולון כלפא ביקור במועצה אזורית חבל יבנה. הביקור החל בפגישת עבודה משותפת עם ראש המועצה משה ליבר וחברי מליאת מועצה אזורית חבל יבנה, נציגים של חברי וועדים מיישובי המועצה ואנשי מנהלה בכירים. לאחר מכן המשיך כלפה לארוחת צהריים וסיור ביישובי המועצה.

במהלך ביקורו ציין ח"כ כלפא כי ישמח להירתם לקידום המועצה בהיבטים השונים מבחינת תשתיות, פתרונות בתחום החקלאות וכמקום שיוכל לספק פתרונות תעסוקה לאוכלוסייה באזור המועצה. כלפה: "אשמח לפעול לקידום המועצה ביחד עם ראש המועצה משה ליבר וראשי הוועדים השונים. אתם נמצאים בלב לבו של אזור עירוני והדבר מחייב תכנון וחשיבה אסטרטגית לעשורים הקרובים. כל זמן שתדאגו לשמור ולפתח את תחום החקלאות יהיה פה אינטרס לשמור על קיום סגנון חיים מושבי".

עוד הדגיש כלפה כי הוא רואה בפעילות החקלאית במועצה כפעילות ברוכה וככלי עזר חשוב לקידום המועצה ותושביה. כלפה: "חובה עליכם להשקיע את המאמצים על מנת להשאיר ולפתח את התעשייה החקלאית במועצה. חובה לספק לעוסקים במלאכה פתרונות טובים כדי שימשיכו לעסוק ולהעביר את הידע לדורות הבאים במועצה".

בהמשך דבריו התייחס כלפה גם לסוגיית חוק הגיור שכמעט וגרמה השבוע לשבר קואליציוני עמוק וציין כי: "מפלגת התנועה ניסו לעשות מחטף של הרגע האחרון, כאשר בניגוד לסיכומים המוקדמים עם הבית היהודי, הוסיפו רגע לפני קיום ההצבעה בוועדת החוקה סעיף בחוק שעלול לאפשר בעתיד גיורים רפורמיים וקונסרבטיביים". כלפה הוסיף כי פעל מאחורי הקלעים על מנת לסכל את המהלך שהובילה התנועה. את הסיור סיים כלפה במדגרה בקבוצת יבנה ובארוחת צהריים בגבעת וושינגטון.

ראש המועצה האזורית חבל יבנה, משה ליבר: "אני מודה לח"כ כלפה על ביקורו ברחבי המועצה. ערכנו עם כלפה שגם משמש כיו"ר שדולת החקלאות בכנסת סיור במספר מוקדים חקלאיים שונים, ובמהלך הסיור הצגנו בפניו את התכניות העכשוויות לצד הפרויקטים העתידיים שעליהם אנו עמלים בחודשים האחרונים".