התשובה לפיגוע - תום ההקפאה

במועצת יש"ע הודיעו על סיום ההקפאה בעקבות תוצאות פיגוע הירי. ארבעת ההרוגים, תושבי בית חגי, יובאו הבוקר למנוחות

חדשות כיפה אורי פולק 01/09/10 00:00 כב באלול התשע

התשובה לפיגוע - תום ההקפאה

יצחק וטלי איימס, כוכבה אבן חיים ואבישי שינדלר, כולם תושבי בית חגי, נהרגו אתמול (ג) בפיגוע ירי רצחני, בעת שהיו בנסיעה על כביש מספר 60 באזור חברון. אבל כבד ירד על היישוב לאחר היוודע הבשורה המרה, כששלוש משפחות הצטרפו אל מעגל השכול ובהן גם שבעה יתומים. בבית חגי פועלים החל מהבוקר צוותים גדולים של פסיכולוגים ואנשי סיוע. מסע ההלוויות של ההרוגים יחל בשעה 11:00 בבית חגי.


ההרוגים בפיגוע: הזוג איימס, אבישי שינדלר וכוכבה אבן חיים ז"ל


בני הזוג איימס הותירו אחריהם שישה ילדים, הגדול שבהם בן 24 והקטן בן 5. המשפחה הייתה אחת מעמודי התווך של בית חגי, כשהאב, יצחק, היה פעיל מרכזי בחיזוק המודעות לעלייה להר הבית ואברך הכולל בכרמי צור. יצחק נהג לעלות למתחם הר הבית מדי יום רביעי ולהדריך בו קבוצות מבקרים.

אבישי שינדלר, בן 24, סיים באחרונה את לימודיו בישיבת "שבי חברון" לאחר שירותו הצבאי, כשלפני שנה התחתן עם רעייתו המתנדבת כקומונרית בסניף בני עקיבא בבית חגי. ביישוב ציינו אתמול כי שינדלר, בחור שקט ועדין. כוכבה אבן חיים, בת 37, עבדה כגננת לחינוך מיוחד ביישוב אפרת. היא הותירה בעל וילדה כבת עשר, אשר הביאה אל העולם לאחר טיפולי פוריות ממושכים.

בעקבות תוצאות הפיגוע הקשות, הכריזו במועצת יש"ע הלילה (ג) על סיום הקפאת הבנייה ביהודה ושומרון. בהודעה שמסר מנכ"ל המועצה, נפתלי בנט, נמסר כי "מבחינתנו הסתיימה הקפאת הבנייה. התשובה שלנו לפיגוע תהיה מיידית בכל יישובי מועצת יש"ע".

"במשך 120 שנות ציונות תמיד התשובה של העם היהודי בציון הייתה: כשהורגים בנו אנו בונים. כך יהיה מחר. מחר בשעה 18:00 בתיאום עם כל ראשי המועצות ביש"ע אנו נתחיל לבנות. באחריות כל מזכירות יישוב למצוא את האתר. אחרי שנסיים לקבור את מתינו הבנייה תתחדש במלואה", לשון ההודעה.