התשובה להשמצות החרדים: הפגנה מול יתד נאמן

בעקבות ההתבטאויות האחרונות של החרדים נגד הציונות הדתית, ביניהם השמצת הרב דרוקמן בעיתון 'יתד נאמן', יעמדו בני הציונות הדתית מול מערכת העיתון וימחו "נמאס שמבזים אותי ואת חברי"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 05/03/14 11:59 ג באדר ב'

התשובה להשמצות החרדים: הפגנה מול יתד נאמן
יחצ קוממיות, צילום: יחצ קוממיות

יוזמת נגד להשמצות החרדיות. בעקבות ההתבטאויות האחרונות החלו מספר צעירים, בני הציונות הדתית, ליזום הפגנת מחאה, תחת הכותרת 'אם אין דרך ארץ אין תורה' מול בניין מערכת העיתון 'יתד נאמן' בבני ברק, ביום רביעי הבא.

הצעירים מדגישים כי לא מדובר בהפגנה כתשובה לעצרת החרדים ביום ראשון האחרון וכן שלא מדובר בהפגנה שמוכוונת להגעת דתיים לאומיים, אך יחד עם זאת אומרים כי מדובר בטריגר אשר הוביל להפגנה בבני ברק וכי אין ספק שרוב המשתתפים יהיו דתיים לאומיים. "אף פעם לא עשו הפגנה כזו", מסביר ל'כיפה' ניתאי מורגנשטרן‏. "ההפגנה מגיעה כי נמאס לי שאנשים מבזים אותי ואת חברי. את האנשים שאני חי בסביבתם. נשבר לי. לא יכול לשמוע את זה ולא למחות נגד התופעה הבזויה הזו. חשוב להגיב ולא לשבת בשקט".

ההפגנה, אשר צפויה להתקיים ביום רביעי הבא בין השעות 17:00-19:00 מול מערכת 'יתד נאמן' ברחוב ז'בוטינסקי בבני ברק, צפוייה למנות מספר מאות אנשים אך מארגני המחאה טוענים כי אישור המשטרה מאפשר להם במידת הצורך להגדיל את מספר המשתתפים. עוד הם מסבירים כי מדובר ביוזמה פרטית, ללא תמיכת גוף פוליטי או רבני. "אין כאן גוף מסודר, אין לנו כסף לאוטובוסים אבל מי שחשוב לו הכבוד של הציבור הדתי לאומי צריך להגיע להפגנה הזו", הם אומרים.

"כשאנחנו לא מדברים אנחנו למעשה מודים ומקבלים את ההשמצות. יש כאן שתיקה כהודאה", אומר מורגנשטרן. "אף אחד לא אומר לחרדים להפסיק, יש להם מלחמה פנימית מי מבזה אותנו יותר. אנחנו מדינת שמד? צריך להיכנס לפרופורציות".

מדובר במעין הפגנה ספונטנית ומורגנשטרן מדגיש כי לא יהיו במה או רמקולים. הוא ושאר המארגנים יוזמים תפילה בעד אחדות ומחלוקת לשם שמים ומקווים כי רבנים יגיעו למקום לתמוך בעמדתם, עמדת הציונות הדתית, ההפגנה פורסמה לראשונה בתכנית 'לא סותם את הפה' עם אראל סג"ל בגלי ישראל.

"אם רבנים יכולים להגיע לעצרת של החרדים, לעמוד בפקקים ולספוג ביקורת מצד אנשי המגזר הדתי לאומי לכבודה של תורה, הם צריכים להגיע כי הם מסכימים עם כל מה שאני אומר", אומר מורגנשטרן.

"אני מצפה שכל הרבנים יגיעו, גם אלו שלא הגיעו להפגנה וגם אלו שהגיעו. מעצבן אותי שהציבור הדתי לאומי נותן לאחרים לרמוס אותו. אם יש לנו כבוד אנחנו צריכים לצאת מהבית. בכך שאנחנו לא עושים שום דבר, זה אומר שאנחנו מסכימים עם הדברים. אין כאן רצון של אדם אחד אלא של מגזר שלם. פספסנו את הדרך במהלך השנים וצריך לתקן. אין לי רצון לסגור את העיתון, אני רוצה שידברו כמו שצריך. היינו צריכים לעשות את ההפגנה הזו לפני הרבה מאוד זמן".