התנועה לחופש המידע: מנכ"ל משרד הבינוי נגוע בניגוד עניינים

התנועה עתרה לבית המשפט בירושלים בבקשה לחשוף לציבור את הסדר ניגוד העניינים של מנכ"ל המשרד שמחזיק לטענתה במספר רב של דירות

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 08/01/15 22:09 יז בטבת התשעה

התנועה לחופש המידע: מנכ"ל משרד הבינוי נגוע בניגוד עניינים
Ryan Rodrick Beiler / Shutterstock.com, צילום: Ryan Rodrick Beiler / Shutterstock.com

התנועה לחופש המידע הגישה עתירה לבית המשפט לעניינים מינהליים בירושלים, בדרישה לחשוף את הסדר ניגוד העניינים שעליו חתום מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, שלמה בן אליהו, בנו של הרב מרדכי אליהו ואחיו של הרב שמואל אליהו.

העתירה הוגשה גם כנגד בכירים נוספים במשרד. זאת לאחר שבן אליהו ובכירי המשרד מסרבים זה תקופה לחשוף את הפרטים. העתירה הגיע לאחר מידע ראשוני שפורסם ב'כלכליסט' לפיו בן אליהו מחזיק במספר רב של דירות מגורים, מה שעלול להעמידו במסגרת תפקידו במצב של ניגוד עניינים.

לטענת התנועה לחופש המידע הפנייה הראשונה למשרד בוצעה כבר לפני ארבעה חודשים, אך מאז בחרו במשרד הבינוי שלא להגיב עליה ולא לחשוף את המסמכים - בניגוד לחוק חופש המידע אשר קובע כי המשרד מחויב לחשוף את הפרטים.

אם תתקבל העתירה, יידרש משרד הבינוי להציג את ההסדרים החסויים וכן לשאת בהוצאות המשפט. לפי התנועה, "הסדר ניגוד עניינים הוא מידע חיוני הדרוש להבטחת היעדר ניגודי עניינים בצמרת השלטון. טוב היה עושה משרד הבינוי לו היה מפרסם מידע זה באופן יזום עם כניסתו של מנכ"ל המשרד לתפקיד; וזאת לאור האינטרס הציבורי הרב שבמידע, תפקידו ומעמדו של מנכ"ל משרד ממשלתי, והעובדה שפרסום מידע מסוג זה אינו מטיל כל נטל בלתי סביר על הרשות", לשון העתירה. את העתירה הגישה עו"ד רחלי אדרי, היועצת המשפטית של התנועה לחופש המידע.

ממשרד הבינוי לא התקבלה תגובה, והיא תפורסם כשתתקבל.