התמיכה בסטרוק ממשיכה: לא לוותר על נציגת הציבור החברתית

ממשיכה התמיכה הרחבה באורית סטרוק בעקבות השיחות בין אריאל לישי. ארגונים ועמותות שנעזרו על ידי סטרוק קוראים לאריאל לא לוותר על כהונתה

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 18/12/14 12:40 כו בכסלו התשעה

התמיכה בסטרוק ממשיכה: לא לוותר על נציגת הציבור החברתית
פלאש 90, צילום: פלאש 90

ארגונים ועמותות שנעזרו בשנים האחרונות על ידי ח״כ אורית סטרוק קוראים ליו״ר תקומה אורי אריאל שלא לוותר על כהונתה של סטרוק בכנסת הבאה בשל פעילותה החברתית ותרומה לקידום מעמד האישה, זאת על רקע המגעים שמנהל אריאל עם אלי ישי במטרה לחבור למפלגתו למרות הכרזת פטרונו הרוחני של הרב מאיר מזוז נגד שילוב נשים.

מנהלת הקרן למורשת קבר רחל מרים עדני סיפרה הבוקר (ה') כי סטרוק היא ״מודל של אישה יהודית שיכולה לפעול באופן משמעותי בהיסטוריה היהודית. עם הענווה והמסירות שלה היא שינתה דברים גדולים ומשמעותיים״.

לדברי עדני, סטרוק סייעה במהלך השנתיים האחרונות להרחבת שעות הפתיחה של קבר רחל, להגברת הביטחון ולהפסקת אירועי האלימות מהצד הפלסטיני באמצעות לחץ על שר הביטחון וליוזמה חינוכית להבאת עשרות אלפי בנות לחגיגת בת המצווה שלהן בקבר רחל. ״לא היה נושא שהיא לא טיפלה בו ועזרה לנו בלי שהכרנו אותה״.

״הנושא הראשון שהיא עזרה בו, היה הגברת הביטחון לאחר יידוי אבנים ובקתבי״ם לעבר הקבר דבר שאילץ לסגור את הקבר למתפללים. רק לאחר שהיא התערבה והפעילה לחצים כבדים, הוגברה פעילות הצבא והנושא נפסק״.

לדברי עדני, סטרוק סייעה להם גם בקידום נשים בקבר רחל בהשגת אישורים לקיום שיעורים לנשים וימי תפילה מיוחדים לנשים.

גם במועצות האזוריות ביהודה ושומרון סיפרו היום כי סטרוק הייתה הגורם הדומיננטי מאחורי הרחבת צו האלוף ליהודה ושומרון של חוק נגישות מבני הציבור לנכים במטרה לחייב את כולם להנגיש את מבני הציבור לנכים.

יו״ר ארגון ׳מתנת חיים׳ לעידוד תרומות איברים הרב ישעיהו הבר אומר הבוקר כי אסור לוותר חברותה בכנסת של סטרוק. ״תרומתה של ח״כ אורית סטרוק לציבור החולים במדינת ישראל בהובלת מיזם תרומות איברים והסיוע שהעניקה לארגון מתנת חיים מחייבת את הציבור להשאיר אותה גם בכנסת הבאה״ אמר הבר.

״כהונתה סייעה עד עכשיו למאות חולים שזכו לתרומות איברים ותוסיף לתרום במידה ותכהן כחברת כנסת, בכנסת הבאה״. לדברי הבר, ציבור החולים לא יכול לוותר על אחת מנציגות הציבור הכי חברתיות שיש, אשר דלתה פתוחה בכל עת לארגונים ועמותות.

לאחר הפרסום ב'כיפה' כי סטרוק לא תוכל לכהן במפלגת ישי, הגיבו גם בתנועת 'קולך' ופרסמו הודעה בעקבות בה נכתב ״תנועת קולך מצרה על כך שישנם נבחרי ציבור הרואים בשילוב נשים ברשימות לכנסת "שאלת משנה", ועוד יותר מכך - על עצם העובדה כי מדובר בכלל בשאלה. עצוב לראות כיצד נבחרי ציבור מצהירים על כוונתם להדיר נשים בצורה כה שוות נפש,כאילו אין חוק בישראל ולא מדובר בהפרה בוטה של החוק. דווקא תקופת הבחירות היא העת להוכיח כי כולם שווים בעיני החוק, ואין דין שונה למפלגות שונות. חובה על הציבור להבין כי אנשים שאינם משלבים נשים ברשימותיהם - גם לא ייצגו אותן לכשייבחרו."