ראשי המועצות על האירוע בגבעת רונן: "משרת את השמאל ואויבי ישראל"

בהצהרה משותפת מיוחדת, דיברו ראשי מועצת בנימין ושומרון ישראל גנץ ויוסי דגן נגד אירוע האלימות בגבעת רונן בו נרגם באבנים והוצת רכבן של קבוצת נשים מרהט. בהצהרה תקפו השניים גם את משמיצי ההתיישבות לאור המקרה: "המחוז עם הכי פחות פשיעה הוא מחוז ש"י"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/08/24 21:06 ז באב התשפד

ראשי המועצות על האירוע בגבעת רונן: "משרת את השמאל ואויבי ישראל"
גבעת רונן, צילום: דובר צה"ל

אירוע האלימות בגבעת רונן: יושב ראש מועצת בנימין ישראל גנץ ויושב ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן יצאו הערב (א') בהצהרה משותפת לאור האירוע בסוף השבוע האחרון בגבעת רונן בו הותקפו נשים מרהט שנכנסו בטעות לשטח המאחז: "אסור בשום אופן לקחת את החוק לידיים. מי שנוהג באלימות צריך להיענש כדין. אין שום מקום להתנהגויות פסולות. זו העמדה הברורה והידועה של ההתיישבות וכך היא פועלת".

הדגישו את מחויבותם למיגור תופעות כאלו

עוד הוסיפו ראשי המועצה בהצהרה המשותפת כי: "מי שנוקט פעולות אלימות - עושה מעשה פסול מוסרית, מזיק למדינה ולהתיישבות ומשרת בצורה ישירה את תעמולת ארגוני השמאל הקיצוני ואויבי ישראל בעולם. ראשי המועצות והישובים מקדמים פעילות חינוכית מגוונת כדי למגר התנהגות כזו גם כשהיא נעשית על ידי עשרות בודדות של נוער שוליים שאינו מייצג איש".

ראש מועצת בנימין ישראל גנץ וראש המועצה האזורית שומרון יוסידגן

ראש מועצת בנימין ישראל גנץ וראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן | צילום: רועי חדי

בהצהרה תקפו גנץ ודגן את משמיצי ההתיישבות

בסוף ההצהרה התייחסו גנץ ודגן למתקפות על ההתיישבות בעקבות המקרה ואמרו: "אין ציבור יותר מסור למדינה ושומר חוק מהחלוצים תושבי יהודה ושומרון. נתוני משטרת ישראל מצביעים בצורה ברורה כי המחוז עם הכי פחות פשיעה הוא מחוז ש"י". בנוסף התייחסו השניים לתגובות הפוליטיקאים לאירוע והוסיפו כי: "אנחנו מגנים בתוקף ודוחים בבוז את ההשמצות וההכללות של פוליטיקאים מהשמאל הקיצוני שמנצלים מעשים פסולים של בודדים כדי להכליל ולהבאיש את ריחה של ההתיישבות בארץ ובעולם".