ביום סיום תפקידו: ההחלטה של האלוף פוקס על היישוב החדש בגוש עציון

ביום סיום תפקידו, אלוף פיקוד מרכז יהודה פוקס חתם על הצו שמכניס את חלץ לתחום השיפוט של מועצת גוש עציון. ראש המועצה ירון רוזנטל: "בקרוב יהיה שם ישוב גדול ומשגשג". כיום בשטח הישוב ישנה חווה בשם "נוה אורי" שהוקמה לזכרה של אורי אנסבכר הי"ד

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/07/24 14:04 ג בתמוז התשפד

ביום סיום תפקידו: ההחלטה של האלוף פוקס על היישוב החדש בגוש עציון
האלוף פוקס, החלטה אחרונה, צילום: Oren Ben Hakoon/Flash90

הישג להתיישבות: ביום פרידתו מהתפקיד, אלוף פיקוד מרכז, יהודה פוקס חתם על הצו שמכניס את "חלץ" לתחום השיפוט של מועצת גוש עציון. ראש המועצה ירון רוזנטל: "בקרוב יהיה שם ישוב גדול ומשגשג".

למה זה חשוב?

המשמעות של ההחלטה היא שבעוד זמן לא רב יהיה ניתן לתכנן תבע ולהתחיל לבנות ישוב חדש בגוש עציון, ישוב שיחבר בין גוש עציון לירושלים.

במקום פועלת החווה לזכרה של אורי אנסבכר הי"ד

הישוב חלץ רק אושר בישיבת הקבינט האחרונה לפני פחות משבועיים וכבר כעת בעבודה מהירה של האלוף ופיקוד מרכז, שטח הישוב נכנס לתחום השיפוט של מועצת גוש עציון. כיום בשטח הישוב ישנה חווה בשם "נוה אורי" שהוקמה לזכרה של אורי אנסבכר הי"ד.

שטח היישוב המיועד

שטח היישוב המיועד צילום: מועצת גוש עציון

ירון רוזנטל ראש מועצת גוש עציון בירך על העבודה המהירה: "ברצוני להודות לאלוף פוקס שמסיים היום את תפקידו על ההחלטה המהירה שלו בקידום הישוב חלץ. על אף חילוקי הדעות לעיתים, אני רוצה להודות לו על העבודה יומם וליל למען בטחון תושבינו וכמובן על המהירות בה קידם את תחום השיפוט לחלץ".

"אמנם לא הסכמתי עם דבריו בטקס הפרידה"

רוזנטל הוסיף: "אמנם לא הסכמתי עם דבריו בטקס הפרידה, וגם לא נכון בעיני שדברים כאלו יאמרו על ידי לובש מדים, אבל אנחנו מודים לפוקס על שסיכן את חייו שנים רבות כדי לשמור עלינו". הוא הודה לראש הממשלה ושר האוצר: "וכל חברי הקבינט שאישרו ישוב חדש וחשוב בארץ ישראל ובקרוב ממש יהיה במקום ישוב חדש ומשגשג".