השר אורי אריאל: קורא לשר הביטחון לאפשר ליהודים לחזור לבית השלום

בימין מברכים על החלטת בית המשפט העליון אשר הכריזו כי בית השלום נרכש כדין בידי המתיישבים. ח"כ מועלם: "מקווה כי עד חג הפסח יאוכלס הבית"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 11/03/14 15:25 ט באדר ב'

השר אורי אריאל: קורא לשר הביטחון לאפשר ליהודים לחזור לבית השלום
andydr-cc-by-sa, צילום: andydr-cc-by-sa

בימין מגיבים בסיפוק להחלטת בית המשפט העליון כי בית השלום נרכש כדין בידי המתיישבים.

"היום הוכח באופן סופי כי בית השלום שייך ליהודים ושהפינוי האלים שכפו הצמד אהוד אולמרט ואהוד ברק היה מיותר לחלוטין", אמר שר הבינוי והשיכון אורי אריאל. "אני מברך על החלטת בג"ץ להשיב את הבית לבעליו החוקיים וקורא לידידי שר הביטחון משה יעלון לאפשר ליהודים לחזור הביתה, לביתם החוקי".

"יש עוד שופטים בירושלים", אמרה ח"כ שולי מועלם. "טוב עשה בית המשפט העליון שקבע כי בית השלום נרכש כדין בידי התושבים היהודים. מה שהיה ברור לפני 6 שנים מקבל היום אישור סופי . גם בית המשפט הבין היום כי זכותו של כל יהודי להתיישב בכל חלקי ארץ ישראל. אני מקווה כי עד חג הפסח הקרוב יאוכלס הבית ושנוזמן כולנו לחנוכת הבית".

"פרשת בית השלום היא אחת ההוכחות המזעזעות ביותר לשרירות הלב של פרקליטות המדינה, שבחרה להאמין לגרסה המופרכת של המוכרים עם הערבים, וגזרה על הרוכשים היהודים לגלות מהבית אותו רכשו בממון רב", אמרה תושבת חברון ח"כ אורית סטרוק. "בתום חמש שנים מיותרות האמת יוצאת לאור וליהודים הייתה אורה ושמחה וששון ויקר".

"בג״ץ קבע שבית השלום בחברון, כמו בית המכפלה, נרכש כדת וכדין, מה שהיה ברור לכל בר דעת", אמר יו"ר מועצת יש"ע לשעבר דני דיין. "שוב הוברר ששר הביטחון דאז עשה שימוש נלוז בסיסמת ״שלטון החוק״ כדי לנשל אנשים מרכושם. כל יום נוסף, בו שר הביטחון הנוכחי אינו מאפשר את כניסת הבעלים החוקיים למבנה - הוא תוספת לעוול שכבר נגרם".

מפלגת "האיחוד הלאומי-הבית היהודי": אנו מברכים את החלטת בגצ להשיב את הבעלים היהודים בחזרה לביתם המקורי. ההחלטה להוציאם מביתם הייתה הזויה והיום הובהר שגם הייתה לא צודקת ולא נכונה משפטית. בעז"ה אנו מקווים לראות את ההתיישבות היהודית גדלה ומתפתחת הן בחברון והן בשאר מדינת ישראל.

נחי אייל, מנכל המפלגה: "התושבים היהודים בחברון זכו לקבל היום חיזוק משמעותי ממערכת המשפט על חזקתנו הבלעדית בחברון. בית ועוד בית יהפכו את ההתיישבות בחברון לגדולה וחזקה. מברך את השבים לביתם ואת מערכת המשפט"