השר אורבך: מי שמשרת 32 חודשים בבמחנה לא יכול לרדת על המשרתים 17 חודשים בצנחנים

אורבך תקף את אלעזר שטרן וסתיו שפיר שפתחו במאבק נגד ישיבות ההסדר בשבועות האחרונים. "נוסעים באוטובוס בחינם ושואלים למה הם לא מקבלים עודף"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 11/03/14 16:13 ט באדר ב'

השר אורבך: מי שמשרת 32 חודשים בבמחנה לא יכול לרדת על המשרתים 17 חודשים בצנחנים
יחצ, צילום: יחצ

השר אורבך תקף את אלעזר שטרן וסתיו שפיר על דבריהם נגד ישיבות ההסדר.

בסיום דבריו בנוגע לחוק הגיוס במליאת הכנסת תקף אורבך: "אותם הסדרניקים שכולם יורדים עליהם, הם שייכים למחנה ההולך ומצטמצם שמחרפים את נפשם. ח"כ סתיו שפיר, מישהי שמשרתת 36 חודשים בעיתון במחנה, לא יכולה לרדת על מי שמשרת 17 חודשים במחנה אמיתי ומחרף את נפשו".

"כל היום מדברים על ישיבות ההסדר", אמר אורבך והוסיף בציניות. "מצאנו את המשתמטים הגדולים. הם הבעיה הגדולה?".

בדבריו פנה אורבך לאלעזר שטרן, אחד המתנגדים הגדולים למספר חודשי השירות של תלמידי ישיבות ההסדר. "בואו נקים ישיבות הסדר גם לחילונים", הציע בשנית. "שילמדו מה שהם רוצים וישרתו 17 חודשים כמו הסדרניק. הצבא ירוויח חיילים טובים, משכילים ומסורים".

"אנחנו צריכים להיות המחנה של המסורים ולא לתת עדיפות לאלו שלא רוצים לשרת ויש להם טענות על כל האחרים", רמז אורבך לח"כ סתיו שפיר. "אלו שנוסעים באוטובוס בחינם ושואלים למה הם לא מקבלים עודף".

ח"כ סתיו שפיר אמרה בתגובה למתקפה של אורי אורבך במליאה: "כמה נוח לחברי הקואליציה לנצל את העדרותנו מהליאה כדי לתקוף ולהסית מאחורי גבנו. לא יכול להיות שמי שמסדר למצביעיו מסלול צבאי משופר ומקוצר מעז לבקר אותי וכמוני, שעשו שירות צבאי מלא. אם אורבך היה מתעניין באמת, הוא היה בודק ומגלה שהתנדבתי לשנת שירות עם נוער בסיכון שלאחריה התגייסתי לקורס טיס - לו זה היה תלוי באנשים מסוגו של אורבך, נשים עד היום לא היו יכולות להתגייס לקורס טיס או לצורך העניין, לכל שירות צבאי משמעותי אחר״.