השרה שקד: "הדרוזים לא מוסתים"

שרת המשפטים סירבה לקבל את התיאוריה שפשטה בקרב חוגי הימין לפיה השמאל עומד מאחורי מחאת העדה הדרוזית נגד חוק הלאום, "זה פשוט לא נכון". ח"כ סמוטריץ': "יש משהו מרענן בזה שהימין שולט והשמאל מפגין"

חדשות כיפה משה ויסטוך 05/08/18 09:09 כד באב התשעח

השרה שקד: "הדרוזים לא מוסתים"
תמונת ארכיון השרה שקד, צילום: פלאש 90. רועי אלימה

רבים בצד הימני של המערכת הפוליטית מאשימים את השמאל בהסתת הדרוזים נגד הממשלה במסווה של התנגדות לחוק הלאום. מי שלא מחזיקה בתיאוריה זו היא שר המשפטים איילת שקד.

"הזעקה באה מתוך כאב אמיתי", אמרה חברת הבית היהודי בראיון ל'כאן רשתב', "לומר שהדרוזים מוסתים זה פשוט לא נכון".

לצד זה היא הגנה על חוק הלאום ואמרה כי הוא " לא פוגע בזכויות הפרט. במדינת ישראל יש זכויות פרט לכולם, וזכויות לאומיות לעם היהודי".

ח"כ סמוטריץ

ח"כ סמוטריץ' בדיון בכנסתצילום: פלאש 90. מרים אלסטר

לעומתה, מי שהמשיך לשייך את מחאת העדה הדרוזית לשמאל היה חברה לסיעה, ח"כ בצלאל סמוטריץ', שצייץ בטוויטר כי ההפגנה בתל אביב, "כמו קודמותיה מהעת האחרונה, עושות לי טוב. אחרי הרבה מאוד שנים שבהם השמאל שלט (גם אם במסווה של מפלגות ימין) והימין הפגין, יש משהו מרענן בזה שהימין שולט והשמאל מפגין. שמח שזה קורה במשמרת שלי ושיש לי חלק, ולו קטן, בזה".

אמש הגיעו לכיכר רבין עשרות אלפי מפגינים, ובתוכם גם אל]י דרוזים, שהפגינו נגד חוק הלאום בטענה שהוא מוביל חוסר שוויון וכי הוא מפלה את בני העדה. "מעולם לא ערערנו על זהותה היהודית של המדינה", אמר מנהיג העדה הדרוזית השייח מואפק טריף, "אף אחד לא יכול ללמד אותנו מהי הקרבה, ואף אחד לא יכול להטיף לנו על נאמנות. בתי הקברות הצבאיים ומאות החללים יעידו על כך. כמו שאנחנו נלחמים על קיומה של המדינה, אנחנו נחושים להילחם על הזכות לחיות בשוויון ובכבוד. ישראלים אנחנו, אחים אנחנו".