השרה איילת שקד והשופטת מרים נאור העידו בפרשת אפי נוה

בנוסף להן, העידו בכירים בוועדה לבחירות שופטים ובמערכת המשפט. בשלב זה מסתמן שהתיק נגד עורכת הדין אתי כרייף ייסגר

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/03/19 21:11 ו באדר ב'

השרה איילת שקד והשופטת מרים נאור העידו בפרשת אפי נוה
השרה איילת שקד, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שרת המשפטים ויו"ר הימין החדש, איילת שקד ונשיאת בית המשפט העליון בדימוס מרים נאור העידו במשטרה במסגרת פרשת אפי נוה. כך פורסם לראשונה הערב (ד') בחדשות הערב בכאן 11. נוסף להן, העידו בכירים נוספים בוועדה לבחירות שופטים ובמערכת המשפט.

כשפרשת אפי נווה התפרסמה, הקפידה שרת המשפטים איילת שקד לא לצאת נגד מי שהיה יו"ר לשכת עורכי הדין, וספגה ביקורת. הערב מתברר כי את מה ששקד העדיפה לא לומר לציבור, היא אמרה בעדות במשטרה. דמות בכירה נוספת שהעידה: נשיאת ביהמ"ש העליון לשעבר מרים נאור. 

לפי העדויות, נוה לא עדכן לגבי ניגוד עניינים או על קשריו, ככל שהיו, עם המועמדת לשפיטה או עם המקורבת לשופט. בשלב זה מסתמן שהתיק נגד עורכת הדין אתי כרייף ייסגר.

היום הותר לפרסום שמה של כרייף - החשודה בפרשה. בית המשפט העליון קיבל באופן חלקי את בקשת עיתון "הארץ", והורה על הסרת צו איסור הפרסום המתייחס לשמה של שופטת בית משפט השלום, החשודה במתן טובת הנאה ליו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר.

בהחלטה צוין כי מאז שהוצא צו איסור הפרסום, המשטרה שינתה את עמדתה והסירה את התנגדותה לביטול הצו. בנסיבות אלו, נקבע כי עקרון היסוד של פומביות הדיון מצדיק את הסרת צו איסור הפרסום לגבי שמה של השופטת, נוכח משקלם המצטבר של מספר נימוקים: העניין הציבורי המיוחד בפרסום הפרשה, הנובע מזהות החשודה - המכהנת כשופטת, ומהות החשד - המתייחס לטוהר המידות בהליכי מינוי שופטים; חלוף הזמן מאז נחשפה הפרשה; ופרסומים ברשתות החברתיות שיצרו חרושת של שמועות וגוזמאות.

החקירה נפתחה בעקבות מידע על חשד לביצוע עבירות בקשר למינוי של שופטת שלום לפני מספר שנים ובקשר לניסיון להביא למינוי של שופט שלום למחוזי - שלא קודם. נוה חשוד כי היה בקשר אינטימי עם השופטת.