הר הבית: התפרעויות וירי זיקוקים לעבר כוחות המשטרה

ההתפרעויות בהר הבית לא מפסיקות. לאחר יממה שקטה יחסית הבוקר (ב´) נורו זיקוקים ויודו אבנים לעבר כוח משטרה. כרגע כניסת היהודים נערכת כרגיל

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 13/10/14 08:52 יט בתשרי התשעה

הר הבית: התפרעויות וירי זיקוקים לעבר כוחות המשטרה
משטרת מחוז ירושלים, צילום: משטרת מחוז ירושלים

ממשיכות ההתפרעויות על הר הבית. לאחר יממה שקטה יחסית הבוקר (ב') חודשו המהומות בהר הבית. כוח של משטרת ירושלים הדף הבוקר (ב') רעולי פנים לתוך מסגד אל אקצה לאחר שאלו יידו אבנים וזיקוקים לעבר השוטרים.

מדובר בכוח שהגיע בעקבות מידע מודיעיני מוקדם על הערבים ששהו הלילה בהר במטרה לפגוע במבקרים ובשוטרים. בין היתר הם אספו בלוקים, זיקוקים, והכינו בקבוקי תבעה. בנוסף הם הקימו מחסומים על מנת למנוע את סגירת דלתות הכניסה לאל אקצה.

כוח בפיקודו של מפקד מחוז ירושלים ניצב יוסי פריינטי נכנס למתחם, הפתיע את הצעירים והצליח להדוף אותם אל תוך המסגד. לאחר מכן סגרו כוחות המשטרה את הדלתות, הסירו את המחסומים שהקימו הערבים וחסמו חלונות על מנת שהמתפרעים לא יוכלו לידות אבנים ובקבוקי תבערה אל המבקרים והשוטרים.

אתמול הר הבית היה סגור למבקרים יהודים, זאת בעקבות הערכת מצב של המשטרה לאור הגעתם של עשרות אלפים אל הכותל המערבי לברכת הכהנים המסורתית. עם זאת הבוקר (ב') נפתח הר הבית למבקרים כמתוכנן. בין היתר צפוי השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ לבקר בהר הבית היום.

חברי כנסת זעמו על העובדה שאתמול לא נפתח הר הבית לביקורי יהודים. סגן שר החינוך התייחס לסגירת ההר בפני יהודים בעיצומו של חול המועד סוכות וכתב בדף הפייסבוק שלו

"גם הבוקר הר הבית סגור לכניסת יהודים מ'סיבות בטחוניות'. מה הן הסיבות הללו? מדובר בהתארגנות ערבית בה רעולי פנים הכינו מצבורי אבנים וחסמו אזורים שלמים בהר כדי לפגע נגד יהודים, הם לא התביישו ואף תיעדו את ההכנות והעלו אותן לפייסבוק".

וורצמן הטיל את האשמה על משטרת ישראל וקבע כי "במקום לעצור את המתפרעים והמאיימים היא בוחרת להתקפל ולהעניש את היהודים שמנועים מלהיכנס להר הבית דווקא בימים המיוחדים כל כך של ציון העלייה לרגל לבית המקדש בסוכות. זה הזוי, זה לא תקין, וזה מאפיין את הרפיסות שאהרונוביץ הכניס למשטרה, שמתבטאת באזלת יד בלתי נסבלת. הגיע הזמן שהשר אהרונוביץ' ישים קץ לביזיון שמתרחש בהר הבית ובירושלים, כדי שיהיה לכולנו באמת חג שמח".

חבר הכנסת משה פייגלין הגיב גם הוא על הדברים ואמר "החמאס ודעאש השתלטו על הר הבית זה היום הרביעי. דברי ראש הממשלה על ניצחון על החמאס והעברת מסר ההרתעה לחיזבאללה מתנפצים אל סלע המציאות בהר הבית בירושלים. נציגי חמאס ודעאש הצליחו להתבצר בהר והשר אהרונוביץ מונע ממשטרת ישראל לעצור את המחבלים בלב הבירה, לשחרר את ההר ולאפשר ליהודים לעלות להר בימי חג הסוכות זה היום הרביעי. מדובר בתבוסה מוחצת מול ארגוני הטרור, והמחיר לכך עלול להיות יקר מאוד בגבול עזה ובגבול הצפון. מי שנושא באחריות להתנהלות זו הוא ראש הממשלה. אני קורא לראש הממשלה להורות באופן מידי על הוצאת כל המוסלמים מההר בחג הסוכות על מנת לאפשר ליהודים לעלות בצורה חופשית ובטוחה ביום חגם".

בארגוני המקדש זעמו על סגירת ההר אתמול ליהודים. לדבריהם "הר הבית נסגר היום הרביעי ברציפות לכניסת יהודים, לאחר דרישתם האלימה של פחות מעשרים מתפרעים מוסלמים שהתבצרו רעולי פנים באיומי אלימות וטרור".

במטה ארגוני המקדש גינו את סגירת הר הבית בפני יהודים מתחילת חג הסוכות ודורשים לפנות מיידית את המתפרעים האלימים, "ראש הממשלה מגלה בהר הבית מדיניות תבוסתנית כלפי הטרור. כל רגע נוסף שרעולי הפנים ממשיכים להתבצר בהר הבית מהווה עידוד לטרור, פגיעה חמורה בביטחון אזרחי ישראל היהודים, חילול הקודש, ובזיון למערכות אכיפת החוק".