הרשקוביץ לא שולל ההקפאה

יו"ר "הבית היהודי" טוען כי במועצת יש"ע שותפים לעמדתו לפיה יש לשקול את המשך ההקפאה. מועצת יש"ע: מעולם לא טענו כך

חדשות כיפה אורי פולק 10/11/10 00:00 ג בכסלו התשעא

הרשקוביץ לא שולל ההקפאה
יחצ, צילום: יחצ

"שאלתי את מועצת יש"ע - אם נניח שאובמה ידרוש הקפאה של חודשיים ובתמורה יבטיח שלאחר מכן לא ילחץ ולא יתנגד לבנייה בכל חלקי ארץ ישראל, הם אמרו "אנחנו קופצים על זה"" - כך חשף הערב (ד') שר המדע והטכנולוגיה, הרב דניאל הרשקוביץ, בראיון לרדיו "קול חי".

 

השר הרשקוביץ הציג בראיון עמדה פרגמטית, לפיה יש לשקול בחיוב את המשך הקפאת הבנייה בהתיישבות בתמורה להבטחה מארצות הברית כי לא תפעיל לחץ נוסף על ישראל.

 


רק בחודש שעבר הודיע השר הרשקוביץ, בתגובה להצהרת ראש הממשלה נתניהו לפיה ישקול בחיוב את המשך הקפאת הבניה בהתנחלויות אם הפלסטינים יסכימו להכיר בישראל כמדינה יהודית, כי מפלגתו "הבית היהודי" תפרוש מהממשלה במידה ותאושר הקפאה שכזו. הודעתו של השר הרשקוביץ הגיעה על רקע החלטת הסיעה אשר התכנסה קודם לכן וקבעה, פה אחד, כי תתנגד לכל הקפאה - גם בצורה חלקית.

 

במועצת יש"ע מתנערים הערב מדבריו של השר הרשקוביץ. בתגובה לכיפה מסרו במועצה כי "הדברים הנוגעים למועצת יש"ע כפי שצוטטו, משוללים כל יסוד והפוכים מן המציאות. מועצת יש"ע מתנגדת בצורה נחרצת וחד משמעית לחידוש איסור הבניה אפילו ליום אחד נוסף והדברים נאמרו לכל אחד ואחד משרי הממשלה".


במועצת יש"ע מוסיפים כי "תקופת הקפאה נוספת תנוצל כדי להכניס את ישראל לבית מטבחיים מדיני בו תילחץ להסכים לגבולות הקרובים לקוי 67. זו נאיביות גמורה להאמין שתצמח מכך תועלת".


עוד נמסר כי "מועצת יש"ע מצפה מכל שרי הממשלה בכלל, ומן השר מטעם הבית היהודי במיוחד, לא רק להתנגד לחידוש ההקפאה אלא לפעול אקטיבית לחידוש הבניה. עמדה זו מאחדת את כל הנהגת מועצת יש"ע ללא יוצא מן הכלל. אנו מצרים על ההתבטאות של השר הרשקוביץ שפוגעת במאבק נגד חידוש ההקפאה, מאבק ששר המדע צריך להיות ממנהיגיו", מוסיפים במועצת יש"ע.