הרב שרלו: הצלחנו למנוע פגיעה באחרים

לדבריו יש "להפסיק להגן על דברים הדורשים התמודדות". משה שיפמן, מקורב לרב אלון: "הרב חש הקלה נוכח החקירה"

חדשות כיפה אורי פולק 09/08/10 00:00 כט באב התשע

הרב שרלו: הצלחנו למנוע פגיעה באחרים

"זו אנחת רווחה. קיבלנו אתמול את התמיכה לכך שלא פעלנו לריק", כך אמר הבוקר (ב) הרב יובל שרלו, ראש ישיבת פתח-תקווה וחבר בפורום "תקנה", בתגובה להמלצת המשטרה אמש בדבר העמדה לדין של הרב מוטי אלון. "פורום "תקנה" פעל ופועל במרחב שאיננו פלילי, המסתכם בניצול סמכות ומרות ופגיעה באנשים. למן ההתחלה הודענו כי ברגע שהמשטרה תתערב, נסיים את תפקידנו", הוסיף הרב.

לדברי הרב שרלו, שהתראיין לגלי צה"ל, כדי לשמור על דיסקרטיות פעל הפורום תוך "מידור" בין חבריו השונים, לדבריו הוא עצמו כלל אינו מכיר את המתלוננים. "אנחנו פועלים בצורה זהירה, כשמטרתנו איננה ענישה אלא מניעת היזק מבנותינו ובנינו. ברגע שהמשטרה בפנים - אנחנו בחוץ", הוסיף. "אנחנו לא פועלים כדי לשמור את הכביסה המלוכלכת בבית, ההפך הוא הנכון - דרכנו העיקרית היא להוציא החוצה כביסה מלוכלכת שאיננה פלילית, שאנשים בדרך כלל נמנעים מלטפל בה".

"הכלל הוא אחד: ברגע שמתפרסמת עדות אחת, מתפרסמות עדויות נוספות. בדרך כלל הן חמורות יותר מן העדות הראשונה. אני מבקש לחזק את המתלוננים הראשונים, ה"נחשונים" שאזרו אומץ כדי לפתוח את התיק הזה. בזכות זה הצלחנו למנוע פגיעה באחרים ואנו נמשיך ללוות אותם", אמר הרב.

לשאלה אם בחר ליצור קשר עם הרב אלון או עם מי ממקורביו, השיב הרב שרלו כי למיטב ידיעתו "זה איננו מהלך שרצוי כרגע מבחינתם". בפנייה לתלמידי הרב אלון, ביקש הרב שרלו כי הם "יעשו את הטוב ביותר למען רבם והוא להפסיק להגן על דברים הדורשים התמודדות".

"התנהלות הפורום הייתה סחיטה באיומים"

משה שיפמן, תלמידו ומקורבו של הרב אלון, הגיב לדברי הרב שרלו באומרו כי "הנהלות הפורום מלאה באבק לשון הרע". שיפמן קבל על כך שחרף מה שלדבריו מקובל מבחינה משפטית, "המתלוננים לא תוחקרו ותושאלו על ידי הפורום בצורה מעמיקה, לא מבחינה יהודית ולא מבחינה משפטית. איך לא הצליבו ראיות? יושבים שם אנשים שרק בחלקם פגשו את אותו מתלונן שהעיד בפני הפורום".

שיפמן העיד כי שוחח עם הרב אלון ביממה האחרונה ומצא כי "הוא חש הקלה". לדבריו, "הרב אלון הוא איש נדיר, ייסוריו נדירים. הוא אמר לי, בעקבות חקירת המשטרה: "כעת תהיה בדיקה מסודרת מצד אנשים שזה המקצוע שלהם". עד כה, התנהלות הפורום הייתה סחיטה באיומים, תוך הסבת נזק לרב ולמשפחתו. הוא לקח על עצמו ייסורים והוא יצא זך וטהור".