הרב רונצקי: המחטף של שר האוצר מטיל צל כבד על טוהר כוונותיו בשוויון בנטל

ראש ישיבת איתמר תוקף את החלטת שר האוצר יאיר לפיד להקפיא את התקציב לתלמידי הישיבות כולל אלו שתלמידיהן מתגייסים לצבא. "המהלך הדרקוני עלול לפעול כבומרנג ולפגוע בהתגייסות החרדים לצה"ל"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 06/02/14 12:05 ו באדר א'

הרב רונצקי: המחטף של שר האוצר מטיל צל כבד על טוהר כוונותיו בשוויון בנטל
יחצ, צילום: יחצ

הרב אביחי רונצקי, ראש הישיבה הגבוהה באיתמר ואחד המקורבים ביותר לבית היהודי תוקף בחריפות את שר האוצר יאיר לפיד על החלטתו לעצור את תקציב תלמידי הישיבות בעקבות החלטת בג"צ. "המחטף של שר האוצר בעצירת התקציב לתלמידי הישיבות, גם לאלו שתלמידיהן מתגייסים לצבא, מטיל צל כבד על שאריות האמון שלנו בטוהר כוונותיו לשוויון בנטל".

אמש, (ד'), הורה שר האוצר יאיר לפיד לעצור באופן מיידי את כל העברות הכספים לישיבות בעקבות החלטת בג"צ, זאת לאחר שהתברר כי כספים לבני הישיבות כבר הועברו למשרד החינוך, והיו בדרכם לאברכים. לגבי הכספים שכבר הועברו, יתבצע קיזוז בדיעבד בחודש הקרוב.

הרב רונצקי מאשים את שר האוצר כי המהלך החד צדדי רק יפגע בתהליך השוויון בנטל. "הרוגז הכללי הן בישיבות החרדיות והן באלו הציוניות על המהלך הדרקוני של עצירת הכסף, ממש באישון ליל, מביא ליחס של ניכור למערכת הממלכתית ועלול לפעול כבומרנג ולפגוע בהתגייסות החרדים לצה"ל".

לדבריו הפתרון יכול להגיע רק בצעדים מדודים. "רק התקדמות מתונה של כמות המתגייסים שהחלה כבר לפני כמה שנים לשביעות רצונם של אנשי אכ"א בצה"ל, ללא צעדי עונשין מכל סוג שהוא, תביא למציאות שכולנו מייחלים לה, של שותפות ונשיאה בעול האהוב של בטחון ישראל".

הרב אביחי רונצקי מקורב באופן יוצא דופן לחברי הכנסת של הבית היהודי ואף שקל להתמודד בבחירות הארציות על מקום במפלגה. מאז הבחירות הוא מייעץ באופן קבוע לחברי כנסת מטעם הסיעה כולל חברת הכנסת איילת שקד ואחרים.

מהבית היהודי נמסר: "הכסף יועבר לישיבות בשבוע הבא"