הרב עמאר ייפגש עם הסטודנטים

הרב הראשי לישראל זימן את נציגי התאחדות הסטודנטים לשיחה משותפת, זאת על רקע המשך המחאה סביב "חוק האברכים". יו"ר התאחדות הסטודנטים: "נענה בחיוב למסר של פיוס ואחדות בין דתיים לחילונים"

חדשות כיפה אורי פולק 03/11/10 00:00 כו בחשון התשעא

הרב עמאר ייפגש עם הסטודנטים
יחצ, צילום: יחצ

הרב הראשי לישראל, הרב שלמה עמאר, יוועד מחר (חמישי) עם נציגי התאחדות הסטודנטים הארצית. נציגי הסטודנטים זומנו לפגישה בלשכת הרב עמאר, זאת על רקע המשך מחאת הסטודנטים סביב "חוק האברכים".

בשבוע האחרון הפגינו מאות סטודנטים נגד "חוק האברכים" שמוביל ח"כ משה גפני, להענקת קצבאות לתלמידי ישיבות. במאבקם, טוענים הסטודנטים כי מדובר בחוק מפלה המעדיף ציבור לומדים אחד, על פני אחר - ללא סיבה מוצדקת. הסטודנטים קיימו עצרת מחאה המונית בכיכר ציון במוצאי השבת האחרונה והיום יפגינו בצומת רופין.

יו"ר התאחדות הסטודנטים בישראל, איציק שמולי, אמר היום בעקבות הזמנת הרב עמאר כי בהתאחדות "מוקירים ומעריכים את כבוד הרב ומודים לו על היוזמה. מנהיגות הסטודנטים תענה בחיוב להזמנה להעביר מסר של פיוס ואחדות בן הציבור הדתי לחילוני".

כזכור, אתמול פרסמו נציגי הסטודנטים הדתיים עצומת מחאה נגד מאבק הסטודנטים הכללי, בו הם קובלים על "הניסיון להציג את עידוד לומדי התורה כפגיעה בסטודנטים". לדבריהם "אנו לא רואים מקום להעמיד את לימוד התורה כפגיעה בלימודי האקדמיה אלא רואים בהם כמשלימים זה את זה ותורמים זה להתפתחות השני. אנו קוראים לכל הצדדים להעדיף דיון ושיח מעמיק על פני השתלחויות פוגעניות והרסניות למרקם החברתי העדין הקיים במדינת ישראל".

נציגי הסטודנטים הדתיים הוסיפו וקראו לממשלה להמשיך ולעודד יציאה למקומות עבודה במגזר החרדי, תוך יצירת תנאים לכך שהאברכים שיהיו מעוניינים בכך יוכלו להשתלב בשוק העבודה. בתוך כך מציעים הסטודנטים כי הממשלה תגביר את תמיכתה בהשכלה הגבוהה, זאת באמצעות הענקת מלגות והטבות נוספות לסטודנטים - אך ללא קשר לאברכים.