הרב עמאר: "הבעתי עמדה הלכתית"

הרב הראשי הספרדי לישראל חוזר בו מהקריאה הפוליטית: "אינני פוליטיקאי ואני לא מתערב במפלגות"

חדשות כיפה אורי פולק 19/07/10 00:00 ח באב התשע

הרב עמאר: "הבעתי עמדה הלכתית"
יחצ, צילום: יחצ

"אינני פוליטיקאי ואני לא מתערב במפלגות, אבל אם שואלים אותי אני עונה", כך אמר הבוקר (ב) הרב הראשי הספרדי לישראל, הרב שלמה עמאר, בראיון לרשת ב של קול ישראל. הרב עמאר הגיב לפרסומים אתמול, בהם נטען כי קרא למפלגות החרדיות לפרוש מהקואליציה, במידה והצעת חוק הגיור שיזם ח"כ דוד רותם, לפיה יעבור הגיור לידי הרבנות הראשית בלבד - לא תאושר.

"לא קראתי למפלגות לפרוש מהקואליציה אם לא יעבור חוק הגיור", אמר הרב, שהדגיש כי הדברים שמסר היו בבחינת "עמדה הלכתית" ולא הצהרה פוליטית. לדבריו, "ראש הממשלה גם כן מבין את החשיבות של חוק הגיור, אולם הוא נכנע לאיומים של אנשים שרוצים לשנות את מה שיש במדינה. אנחנו רוצים לשמור את מה שנהוג, יש צורך בחקיקה חדשה רק כדי לשמור את הקיים. גם נתניהו מבין זאת".

ביחס לטענתו של ראש הממשלה נתניהו, לפיה חוק הגיור הנוכחי עלול לפלג את העם היהודי, טען הרב עמאר כי ההפך הוא הנכון. "אם לא יעבור החוק, יהיה חלק גדול בעם שיעשה פנקסי יוחסין ולא יתחתנו זה עם זה", אמר.

כזכור, דבריו של הרב עמאר נמסרו אתמול (א) במהלך ראיון לרדיו "קול ברמה". "אם הם היו שומעים לעצתי היו עומדים כולם כאיש אחד בפה אחד, בלב אחד ואומרים לו, או חוק הגיור או שאנחנו עוזבים", אמר הרב בראיון והוסיף כי "הרפורמים משתמשים במצב המדיני כדי לאיים על ראש הממשלה, הם יושבים שם והם רוצים להכתיב לנו את החיים". הרב עמאר סיפר בראיון כי אמר לראש הממשלה נתניהו כי "אם יהיה היתר בבג"ץ לגיור רפורמי, אנחנו הופכים את העם לשני חלקים. המשמעות היא שחלק מהעם לא יתחתן עם החלק השני".