הרב נויבירט: לכנות מישהו שסובר אחרת כרפורמי זה דבר שלא יעשה

הרב רונן נויבירט, מנכ"ל בית הלל, מגיב לדברי הרב יעקב אריאל, אשר טען כי הרבנים התומכים בגיוס בנות לצה"ל הם רפורמים. "מעשה בלתי אחראי שמפקיר את כל אותן בנות"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 07/03/14 11:31 ה באדר ב'

הרב נויבירט: לכנות מישהו שסובר אחרת כרפורמי זה דבר שלא יעשה

הרב רונן נויבירט, מנכ"ל ארגון רבני בית הלל, מגיב לדברי הרב יעקב אריאל, שפורסמו אמש (ה') ב'כיפה'. הרב אריאל התייחס לרבנים המתירים גיוס בנות לצבא ואמר כי "יש רבנים חסרי אחריות, יש עיתונות ותקשורת שתופסת אותם, ההתחלה של הרפורמה הייתה כך".

בדף הפייסבוק שלו כתב הרב נויבירט " אני מודה באשמה. אני אחד מאותם רבנים 'רפורמים' שהתירו לבנות קהילתם לשרת בצבא, דבר שאין איתו כל בעיה הלכתית אמיתית".

לדבריו "זכיתי במשך שנים להתברך מתורתו של הרב אריאל. יש לי הערכה רבה כלפי הרב ותורתו, ומסירותו למען התורה ועם ישראל... אבל אם דברים אלו אכן נאמרו כפי שצוטטו, אני מרגיש שמחובתי למחות".

"יש בהחלט מקום למחלוקת", כותב הרב, "אשר נובעת מהערכה שונה של המציאות, כגון: האם הבנות מתקלקלות או מתחזקות בצבא. יש מקום גם לחלוק על הפרשנות ההלכתית של המקורות השונים. ברם, לכנות מישהו שסובר אחרת כ"רפורמי" זה דבר שלא ייעשה. האם 2000 הבנות הדתיות המתגייסות בכל שנה גם הן רפורמיות?".

"לא לכל אחת מתאים שירות צבאי, ולא כל יחידה מתאימה לחיילות דתיות", מבהיר הרב נויבירט. "ברם עצם העובדה שמספר כה גדול של בנות דתיות מתגייסות לצה"ל מחייב אותנו הרבנים לסייע להן, להכווין אותן, לעודד אותן ללמוד תורה במדרשה לפני הצבא ועוד".

"קריאת 'רפורמי' לכל רב שמנסה לתמוך באותן הבנות הינה מעשה בלתי אחראי שמפקיר את כל אותן הבנות", מאשים הרב נויבירט.

"אני נאלץ להזכיר פעם נוספת את דברי הנצי"ב מוולוז'ין בהקדמתו לספר בראשית על הסיבות לחורבן הבית השני", ממשיך הרב. "הבית לא חרב בגלל בנות ששירתו בצבא אלא מסיבה אחרת - בגלל תלמידי חכמים שכינו בשם רפורמי ואפיקורס את כל מי שלא הסכים לדעתם".

"'ופירשנו שהיו צדיקים וחסידים ועמלי תורה, אך לא היו ישרים בהליכות עולמים'", מצטט הרב ומסכם את הדברים. "'על כן, מפני שנאת חנם שבלבם זה אל זה, חשדו את מי שראו שנוהג שלא כדעתם ביראת ה' שהוא צדוקי ואפיקורס. ובאו על ידי זה לידי שפיכות דמים בדרך הפלגה, ולכל הרעות שבעולם, עד שחרב הבית. ועל זה היה צידוק הדין, שהקדוש ברוך הוא ישר הוא ואינו סובל צדיקים כאֵלו, אלא באופן שהולכים בדרך הישר גם בהליכות עולם, ולא בעקמימות אף־על־גב שהוא לשם שמים, דזה גורם חורבן הבריאה והריסוּת ישוב הארץ'".