הרב מלמד: הכפשת ההתיישבות נועדה להכשיר פינוי המאחזים

ראש ישיבת הר ברכה סבור כי התקשורת הגזימה בסיקור אירועי האלימות בחטמ"ר אפרים, מתוך כוונה להכפיש ולזרוע פירוד בקרב המתיישבים. "אל תאמינו לתקשורת ולדוברי צה"ל, הם שקרנים", הוא טוען

חדשות כיפה אורי פולק 15/12/11 10:10 יט בכסלו התשעב

הרב מלמד: הכפשת ההתיישבות נועדה להכשיר פינוי המאחזים
ויקיפדיה, צילום: ויקיפדיה

הרב אליעזר מלמד, ראש ישיבת הר ברכה, תוקף את התקשורת ואת דובר צה"ל בעקבות האירועים השבוע, במהלכם פרצו פעילי ימין לבסיס חטמ"ר אפרים ופגעו בחיילים ומפקדים בצה"ל. במאמר שיתפרסם בסוף השבוע הקרוב בעיתון "בשבע", טוען הרב מלמד ביחס לאירוע כי "מה שהתקשורת מדווחת מוגזם מאוד".

הרב מלמד מסביר כי "את המוניטין המפוקפקים האלה התקשורת וצה"ל קנו במשך שנים רבות. לא היה עד כה סיפור אחד שהכרתי ודווח כהלכה. ואינני מתכוון להטיה קלה שנובעת מטעות אנושית, או אפילו על הטיה הנובעת מתפישת עולם שמאלית שמתקשה עקב כך להבין את האירועים כהלכה, אלא מדובר בהטיה פושעת ומכוונת".

ראש ישיבת הר ברכה מאשים את דובר צה"ל כגוף המתנהל מתוך שקר, "מפני שכך טבעו של הצבא, שהוא משתמש האמצעים העומדים לרשותו כדי לנצח את האויב - ובכלל זה הטעיה, תרמית והסחה". הא מסביר כי "אצל התקשורת נובע הדיווח המעוות מהתגייסות ברורה להשחיר את פני המתנחלים בכל האמצעים האפשריים, כדי להחריב את מפעל ההתנחלות ביהודה ושומרון".

לפי דעתו של הרב מלמד, המטרה בסיקור התקשורתי ה"מוגזם", לדבריו, הייתה להביא להכפשת ההתיישבות ולזריית פירוד בשורותיהם, זאת כדי "לפתוח את הדרך להחרבת המאחזים". הוא טוען כי "המזימה הצליחה" בעקבות האירועים האחרונים וכי פינויים הצפוי של מאחזים נוספים ביהודה ושומרון, הפך עניין מתקבל על הדעת, בעקבות האירוע האלים.

"הדבר היחיד שאפשר לומר הוא - אל תאמינו לתקשורת ולדוברי צה"ל. כמה שתחשבו שהם משקרים, עדיין תטעו - הם משקרים יותר", מסכם הרב מלמד.