הרב מוצפי לרב אבינר: מתנצל על הפגיעה

בראיון ברדיו מורשת התנצל הרב בן ציון מוצפי בפני הרב שלמה אבינר על דבריו בתחילת השבוע, אז קרא לרב אבינר רשע ומרושע. "אני מתנצל ומצר אם מישהו נפגע מהדברים", אמר הרב מוצפי

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 13/03/14 21:13 יא באדר ב'

שבוע לאחר התבטאויותיו הקשות של הרב בן ציון מוצפי כנגד הרב שלמה אבינר, חוזר בו הרב מוצפי ומהדברים ומתנצל. "אמרתי את מה שאמרתי וזה לא היה מכוון כלפי שום אדם, ולכן לא הזכרתי שום שם של שום אדם, אלא רק על הדרך וההשקפה והתופעה. אני בפירוש אומר, שייתכן והיו איזה ביטויים חריפים, אני מצטער שנאמרו, ואם צריך אני גם מתנצל בפני מי שנפגע מהדברים הללו ואני מצר על כך".

כזכור, בתחילת השבוע פורסמה הקלטה של דבריו של הרב מוצפי - אחד ממנהיגי הציבור החרדי ספרדי, כשהוא מתבטא במהלך שיעור בחריפות כנגד הרב אבינר. "איך הוא לא מתבייש?", שאל הרב מוצפי ואמר "עז פנים לגיהנם, הוא אומר אני אבוא לשם ואתפלל שיתגייסו לצבא, רשע מרושע חוטא ומחטיא, מזרע עמלק זה. רשע מרושע כופר בתורה, עוקר את התורה חס ושלום", אמר הרב מוצפי.

בראיון ברשת מורשת שנערך עם הרב מוצפי היום (ה'), חזר בו הרב מהדברים שאמר ואף התנצל בפני הרב אבינר. "הדברים שאמרתי היו מתוך כאב על המצב שנקלענו אליו, מה שאמרתי בבית כנסת מוסיוף לא היה מכוון נגד שום אדם אלא נגד השקפה לא נכונה. אני מתנצל ומצר אם מישהו נפגע מהדברים.

"בעזרת ה' נמשיך באהבה ואחווה ושלום ורעות. כל מצוות הפורים נתקנו בשביל לגרום לאהבה ואחווה שלום ורעות. ראוי שניכנס לימי הפורים מתוך אחדות ובעזרת ה' עם ישראל ישכון לבטח".

הרב מוצפי התנצל על דבריו ואמר כי זו לא הייתה כוונתו "התכוונתי לדבר על כך בשיעורי והקדמתם אותי, זריזים מקדימים למצוות".

גם הרב אבינר התראיין באותה תכנית ואמר כי "אני מאמין שהזינו את הרב מוצפי בדברים לא נכונים, אמשיך לקרוא את ספריו ואני ממליץ לכולם להמשיך לשמוע את שיעוריו ושידוריו".

"לפעמים צריך להיות עניו ולהודות שדברים שנאמרו לא הובנו, יש בתקשורת מי שמנסה לסכסך, אסור לתת לזה יד, הרב צבי יהודה זצ"ל אמר שאדם צריך להיות נושא בעול עם חברו, אנחנו צריכים לזכור שאין שתי תורות אחת חרדית והשנייה לאומית דתית, תורת ה' אחת וכך נשמור עליה", אמר הרב.