הרב יצחק יוסף: גיוס נשים לצבא הוא איסור דאורייתא

למרות איומים מצד יאיר לפיד בפיטורין חזר הרב הראשי יצחק יוסף על פסיקת הרבנות הראשית לפיה אסור לאישה לשרת בצה"ל ואף החריף את הטון וקבע כי מדובר באיסור דאורייתא

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 09/03/14 12:40 ז באדר ב'

הרב יצחק יוסף: גיוס נשים לצבא הוא איסור דאורייתא
גרשון אלינסון, צילום: גרשון אלינסון

פותח מחדש את החזית: למרות איומי שר האוצר לפיד בפיטורי הרבנים הראשיים בעקבות פסק ההלכה שנתנו, לפיו אסור לאישה להתגייס, וכן בעקבות זעמם של גורמים בציונות הדתית אשר טענו כי דעת הרבנות הראשית מיושנת ולא רלוונטית, חזר השבוע הרב הראשי יצחק יוסף על עמדתו לפיו אסור לנשים להתגייס לצבא.

במהלך שיעור שהעביר בירושלים, ואשר פורסם באתר כיכר השבת, עסק הראשון לציון בשאלה האם נשים חייבות בקריאת זכור והתייחס גם לנושא גיוס נשים לצה"ל.

"נשים לאו בנות מלחמה נינהו", אמר הרב יוסף. "יש בגמרא במכת נזיר, הגמרא אומרת לא יהיה כלי גבר על אישה, מה זה כלי גבר? כלי זין, אסור לאישה לקחת אקדח, רובה, זה איסור דאורייתא, זה לא ילבש. אם זה מקום סרר - שם אין ברירה, יש תשובה ב'יחווה דעת' שאפשר שאישה תיקח כלי נשק. אבל מלכתחילה שאישה תלך לצבא? וודאי שאסור".

"אני חוזר ואומר, אין ספק שלא צריכים לפחד - לא תגורו מפני איש", אמר הרב הראשי. "בנות אסור להן להתגייס לצבא, בשום פנים ואופן. זה דעת כל גדולי הדור, כך היה הדעה של כל גדולי הדור ובראשם מרן זצוק"ל". עוד הוסיף הרב "אם אדם יודע מקרוב משפחה שלו שצריכה להתגייס, צריך להזהיר אותה, אסור על פי ההלכה".

לפני כחודש וחצי, בעקבות חידוש הפסק של הרבנות הראשית האוסר על גיוס נשים לצה"ל, תקף שר האוצר יאיר לפיד את הרבנים וטען כי יפעל לפטרם, זאת למרות שאין בסמכותו לעשות כן. "זוהי חוצפה ושערורייה לאומית, ואנחנו נפעל לפיטוריהם בכנסת ובממשלה ואם צריך גם במישור המשפטי", כתב לפיד בדף הפייסבוק שלו.

"האם המפקדת של הגדוד הקרבי 'איתם' צריכה להתפטר?", שאל לפיד. "ומה עם האלופה אורנה ברביבאי או כל המורות החיילות? מה ומה לגבי חיילות המודיעין שפגשתי לפני שבועיים בפיקוד צפון, רכונות על המסכים כדי למנוע חדירות מחבלים דרך הגדר? גם להן אסור לשרת".

שר האוצר הבהיר כי הרבנים הראשיים הינם עובדי מדינה. "הם מקבלים משכורת נאה מאוד ממדינת ישראל, יושבים במשרדים הנוחים שלהם, עם הרכבים הצמודים, ומודיעים שהם לא מסכימים שבנות ישרתו בבוץ ובקור כלוחמות בקרקל, בקורס טיס, במג"ב, בקורס חובלים".

"דוד לאו ויצחק יוסף אינם ראויים עוד לכהן בישראל כרבנים ראשיים", סיים השר לפיד את דבריו תוך שהוא משמיט, בכוונה או שלא בכוונה, את התואר 'רב' משמותיהם.