הרב גרוסמן צפוי להודיע על התמודדות ולטרוף את הקלפים

מסתמן כי הרב יצחק דוד גרוסמן, רבה של מגדל העמק, יודיע "בדקה ה-90" על התמודדותו לתפקיד הרב הראשי לישראל. הסיבה לעיכוב: ניסיון למנוע "ניגוח" של יתר המתמודדים בתדמיתו ומעמדו

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 18/06/13 10:19 י בתמוז התשעג

הרב גרוסמן צפוי להודיע על התמודדות ולטרוף את הקלפים
cc-by-Dovywiarda, צילום: cc-by-Dovywiarda

הרב יצחק דוד גרוסמן, רבה של מגדל העמק, צפוי להודיע בקרוב באופן רשמי על התמודדותו לתפקיד הרב הראשי לישראל - כך מדווח היום (ג‘) העיתון ”ישראל היום“. על פי הדיווח, גורמים בסביבתו של הרב גרוסמן אמרו כי הוא מתכוון להודיע על התמודדותו רגע לפני המועד האחרון להגשתה - כדי לאפשר למתחריו ”כמה שפחות זמן ניגוח“ בו.

התמודדותו של הרב גרוסמן עשויה לטרוף את הקלפים במירוץ לרבנות, שכן מדובר במועמד שבקונצנזוס, המקובל על חוגים ציונים-דתיים וחרדיים כאחד. כיוון שכך הוא נהנה מכוח בגוף הבוחר את הרבנים הראשיים, בין היתר בקרב רבני הערים החברים בגוף הבוחר - ולכן עשוי לפגוע משמעותית במועמדותו של הרב דוד סתיו, כמו גם במועמדותו של הרב דוד לאו.

הרב לאו עצמו ממשיך להתבסס על תמיכה חזקה, מאחורי הקלעים בשלב זה, של ראש הממשלה בנימין נתניהו. נתניהו נחשב למקורב למשפחת לאו - הרב ישראל מאיר לאו, לשעבר הרב הראשי וכיום רבה של תל אביב, השיא את הזוג נתניהו ואף שימש סנדק בברית ילדיו של ראש הממשלה. בשבועות האחרונים האיץ הרב לאו את הקמפיין הציבורי שלו והתראיין לגופי תקשורת שונים בניסיון לשדר לציבור הדתי לאומי שהוא איננו ”מועמד חרדי“, אלא מועמד מרכזי שבקונצנזוס. במסגרת זו הדגיש הרב לאו כי שירת בצה“ל בסדיר ובמילואים וכי הוא משמש רבה של עיר מעורבת, הפונה לדתיים וחילונים כאחד.