הרב אריאל: אני לא מתואם עם הרב סתיו

הרב יעקב אריאל סותר דברים שפרסם הרב דוד סתיו במכתב שהפיץ לרבני "צהר" ומבהיר: "אני לא מתואם איתו ולא דיברנו על המרוץ לרבנות הראשית"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 28/05/13 14:04 יט בסיון התשעג

הרב אריאל: אני לא מתואם עם הרב סתיו
יחצ, צילום: יחצ

הרב יעקב אריאל, רבה של רמת גן המתמודד לתפקיד הרב הראשי לישראל, יוצא היום (ג‘) נגד דברים שפרסם הרב דוד סתיו במכתב ששיגר אתמול לחבריו בארגון הרבנים ”צהר“, כאילו שני הרבנים מתואמים ביניהם בסוגיית המרוץ לרבנות הראשית.

אתמול כתב הרב סתיו, במכתב שפורסם בכיפה, כי ”נפגשתי עם הרב אריאל בשבוע שחלף, והוא גינה את כל ההשמצות הללו, וקבע כי כמעט בכל נושא אנו רואים את הסוגיות הציבוריות עין בעין. סיכמנו כמילתא דפשיטא שוהיה והוא יבחר אעשה הכל למען סייע לו בעבודת הקודש, ואם תוטל המשימה עלי אני רואה בו כתובת עליונה לפסיקת ההלכה בסוגיות חשובות וציבוריות בישראל“.

בהודעה רשמית שפרסם, מכחיש הרב אריאל את הדברים וטוען כי הוא ”אמנם מכיר את הרב סתיו שנים רבות וגם נפגשנו לאחרונה אך בכל מה שקשור להליכי המינוי לתפקיד הרב הראשי לא דיברנו. לא דנו בסוגיה איזה רב יפרוש ומתי או בכל עניין אחר שקשור להליך המינוי“.

”בסופו של דבר מי שיושב בירושלים ואמור לפסוק הוא הרב הראשי. אין משרה כזו מנחה של רב ראשי. כמובן שכמו בכל מקרה ובכל אדם כשפונים אלי בשאלות הלכתיות אני משתדל להשיב וכך היה תמיד גם עם הרב סתיו“, קבע הרב אריאל.