הרב אליהו לא יונצח בשטר

כך החליט נגיד בנק ישראל, אשר הודיע בתשובתו כי על השטרות החדשים יונצחו בגין, רבין, המשוררת רחל וש"י עגנון. השטרות יובאו בקרוב לאישור הממשלה

חדשות כיפה אורי פולק 31/01/11 00:00 כו בשבט התשעא

דמות דיוקנו של הרב מרדכי אליהו זצ"ל לא תונצח על אחד השטרות החדשים שיונפקו על ידי בנק ישראל - כך הודיע היום (ב) נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, בתשובה לח"כ זבולון אורלב. לדברי הנגיד, רק ארבעה אישים יונצחו על השטרות החדשים שיודפסו - והרב אליהו א ינו אחד מהם.

הנגיד ציין במכתבו כי ועדה מיוחדת בראשות השופט טירקל, היא זו שיעצה כי על גבי השטרות החדשים יונצחו מנחם בגין, יצחק רבין ושני יוצרים בולטים מתחומי הספרות והשירה: ש"י עגנון והמשוררת רחל. פישר הוסיף וציין כי הדברים הובאו בפני ראש הממשלה ואושרו על ידו וכי ההחלטה תובא בקרוב לאישור יתר חברי הממשלה.

כזכור, בנק ישראל הודיע באחרונה כי בכוונתו להנפיק החל מ-2012 סדרה של שטרות כסף חדשים בערכים של של 20, 50, 100 ו-200 שקל, עליהם יתנוססו דמויות חדשות של מנהיגי העבר. בעקבות הדברים הוביל ח"כ נחמן שי ("קדימה") יוזמה, אליה הצטרפו כמה חברי כנסת אשר ביקשו לשלב את דמות דיוקנו של הרב מרדכי אליהו זצ"ל על סדרת שטרות הכסף החדשים שידפיס בנק ישראל.

בנו של הרב אליהו זצ"ל, הרב שמואל אליהו, שמע על היוזמה החדשה בשיחה עם כיפה וציין כי לדבריו מדובר בניסיון מעניין. "העיקר שלא יטביעו את התמונה על המטבע, כי לזה הרב היה מתנגד, שהרי מדובר בתבליט של בן אדם", ציין הרב אליהו.